Kirjoittaja Aihe: DEEP BREATH  (Luettu 6138 kertaa)

Pena

• Erittäin aktiivinen kirjoittaja
    • Profiili
DEEP BREATH
« : Marraskuu 16, 2005, 12:39:20 »
Terve, kävinpä katsomassa ao. dokumentin, voin suositella. Kiva nähdä välillä sukellusaiheista elokuvaa, ja lisäksi suomalaista :)

Jos tämä viesti tulkitaan mainokseksi, niin ehkä se sitä sitten on :) Webmaster saa poistaa halutessaan ;)

-----------------------------------------------------------------------------------------------
Bio Rexissä digitaalisen elokuvan erikoispäivä 17.11.2005
KLO 20.00 LIUKU SYVYYKSIIN – DEEP BREATH
Ari Heinilän ohjaama dokumenttielokuva Liuku syvyyksiin kertoo vapaasukeltaja Topi Lintukankaasta, joka ensimmäisenä ihmisenä maailmassa sukelsi yli 60 metrin syvyyteen ilman hengityslaitetta, räpylöitä tai muita apulaitteita.
Sukella ilolla kahleeton, syvyys kaikki on vapaa.  -A. Hellaakoski-

Sanna_K

• Erittäin aktiivinen kirjoittaja
  • Kah, minä!
    • Profiili
Re: DEEP BREATH
« Vastaus #1 : Joulukuu 01, 2005, 18:46:39 »
Samaa muissakin sukeltajien yhteisöissä jauhettu, mutta haitanneeko tällainen mainostus ketään?
Kuitenkin varmasti monia kiinnostaa, enkä usko että kauheasti tieto tästäkään kenenkään korvan taakse hiipisi...
Muualta en ole itse tätä tietoa ainakaan saanu, vaikka varmasti kulutan enemmän leffateattereiden penkkejä (n. 1-2 x vko) ku normaali telluslainen..
- Nätein ja kivin. Ei valittamista :)

marko

• Kouluttajat
  • *Todella* aktiivinen kirjoittaja
    • Profiili
« Vastaus #2 : Joulukuu 01, 2005, 19:45:11 »
Hyvä kysymys: mitä on mainonta, ja milloin se on OK?

Minä määrittelisin (mikäli minulta kysytään) mainonnan jotenkin näin: ilmoitus, jonka avulla  ilmoittaja tai hänen edustamansa taho pyrkii saamaan taloudellista hyötyä.

Ylläolevan speksin mukaan Penan ilmoitus ei siis ole mainontaa, vaan pelkkä suositus. :) Mikäli Pena omistaa Finnkinon osakkeita, niin se on eri juttu. :)

No entäpä sitten meidän Osta ja myy - palstamme? Jos myy halvemmalla kuin on ostanut, ei ehkä voida puhua taloudellisesta hyödystä. :)

Lisätarkenteena hyväksyttävän ja ei hyväksyttävän mainonnan raja (tällä foorumilla) voisi määrittyä jotenkin toiminnan laajuuden mukaan. Jos vaikkapa Pena haluaa myydä käytetyn HID:insä 300 eurolla, ja hänellä on niitä vain yksi kappale, ei sen myynti-ilmoituksessa ole mitään kyseenalaista (paitsi halpa hinta :)). Mutta jos hänellä sattuisi olemaan myytävänä  niitä seitsemän kappaletta, oltaisiin jo laajemman toimen puolella.

No entä jos XYZ-Diving Oy haluaisi tarjota 25% alennuksen Apeksien huollosta Nousun jäsenille? Selkeästi mainontaa, mutta  jos jäsenistö hyötyy selkeästi tarjouksesta, niin ehkäpä näitä voitaisiin tapauskohtaisesti harkita?

Joskus, kun minä olin hallituksessa, tuli Nousun emailiin sellaisia viestejä kuin "Hei, nousulaiset, lähtekää Dyykkilandiaan hienolle ja kivalle sukellusmatkalle, jossa teitä palvelevat asiantuntevat divemasterit".

Näiden lähettäjille minä ainakin lähetin usein viestin "Tämä osoite on jäsenistöä varten, eikä siihen kaivata kaupallisia tiedotteita. Älkää lähetelkö meille enää postia."

Tehosi varsin hyvin.

Itse olisin sitä mieltä, että jäsenistö saa sydämensä kyllyydestä, hyvän tavan ja moraalin rajoissa, suositella elokuvia, kirjoja, varusteita ja mitä tahansa sellaista asiaa, josta jäsenistölle on iloa ja hyötyä. Tietoa ja kokemuksiahan tällä foorumilla on tarkoitus vaihtaa, eikö vain?

-Marko

PS. Shadow Divers on muuten varsin hyvä, kantsii lukea.  :)  :)
"Parhaan itsevarmuuden antaa täydellinen tietämättömyys"

marko

• Kouluttajat
    • Profiili
« Vastaus #3 : Joulukuu 01, 2005, 21:33:17 »
Hei, mitä jos tehtäisiin opetusfilmi, jossa kerrotaan epäpuhtaan paineilman käytön vaaroista ja annetaan leffan nimeksi

"BAD BREATH"?

..juu..olen jo menossa...   ::)

-Marko

"Parhaan itsevarmuuden antaa täydellinen tietämättömyys"

Vilho

• Luolatiimi
  • *
    • Profiili
« Vastaus #4 : Joulukuu 01, 2005, 21:44:58 »
Sorry, off topic:

Joillakin muilla forumeilla on käytössä osio, johon yritysten kaupalliset ilmoitukset laitetaan. Näin kaikki tietävät mistä on kysymys, eikä ilmoituksia tarvi katsoa jos ei halua. Ne jotka haluavat, voivat hyödyntää tarjoukset.

Jos tällaisia tarjouksia tulee enemmänkin, jotain vastaavaa voisi harkita tännekin?

Vilho

Satu

• Vieras
« Vastaus #5 : Joulukuu 02, 2005, 17:20:15 »
Sorry, off topic:

Joillakin muilla forumeilla on käytössä osio, johon yritysten kaupalliset ilmoitukset laitetaan. Näin kaikki tietävät mistä on kysymys, eikä ilmoituksia tarvi katsoa jos ei halua. Ne jotka haluavat, voivat hyödyntää tarjoukset.

Jos tällaisia tarjouksia tulee enemmänkin, jotain vastaavaa voisi harkita tännekin?

Vilho

Kyllähän niitä ajoittain tippuu... milloin mitäkin... joskus ihan asiallisiakin, suurin osa roskaa.
... toistaiseksi Hallituksella on ollut linja ettei mainoksia välitetä, mutta kaikkihan on muutettavissa.

Vuoden vaihteessa ne viestit tulevat sitten teille, uuden hallituksen jäsenille, sekä tietyille toimihenkilöille. 
Olet nyt hallituksessa, pallo on sinulla  8)

Satu

ps. Varmistakaa roskapostin suodatus & virussuojauksenne kuntoon! Spammia tulee tuutin täydeltä!