Kirjoittaja Aihe: Suunnon härveleistä  (Luettu 6835 kertaa)

Jukka

• Vieras
Suunnon härveleistä
« : Kesäkuu 16, 2005, 09:09:59 »
Suunnon Mosquitosta hävisi logi eikä viimeiset dyykit tallentuneet ollenkaan laitteesen. Muuten kello toimii ja patterikin vaihdettiin viime kesänä. Onko tällaista ilmennyt muilla Suunnon käyttäjillä?  ???

Satu

• Vieras
Re: Suunnon härveleistä
« Vastaus #1 : Kesäkuu 16, 2005, 10:10:27 »
Mosquitosta en tiedä, mutta perheessä 5 suunnon konetta 2x vytec, 2x vyper sekä ikivanha favor. Sukelluksia yhteensä >1000, Eikä koskaan vastaava ongelmaa....
Joskus ennenvanhaan ohjelmisto kieltäytyi yhtäkkiä lataamasta enää tietoja samaan fileen, mutta sekin bugi on jo aikoja sitten vissiin korjattu?

Soita Suunnolle ja kysy mitä mieltä he ovat? Ainakin me olemme saaneet aina erittäin hyvää palvelua vikatilanteissa.

Satu

Jukka

• Vieras
« Vastaus #2 : Kesäkuu 16, 2005, 12:04:40 »
Moi,
Vein sen jo Suunnolle ja sanoivat ettei muista vastaavaa.
Kahtellaan...

Kari M.

• DM
  • *Todella* aktiivinen kirjoittaja
    • Profiili
  • Sukellusluokitus: P3
« Vastaus #3 : Kesäkuu 16, 2005, 15:23:20 »
Mulla on ollut ja Stinger mallissa outoa käytöstä. Puolen vuoden ajan on välillä laittanut (sukelluksen loppupuolella) mut "pintaan" (dekojen jälkeen). Eli kun dekot on suoritettu ja olen noin 3 metrin syvyydessä, kone alkaa laskemaan mulle jo pinta-aikaa... Viimeaikoina teki sitä joka sukelluksella.

Myös sellaista käytöstä oli, että ei välillä meinannut millään alkaa laskemaan sukellusta. Siis muuttaa kello-moodista sukellus-moodiin.

Lähetin huoltoon, ja eilen ovat saaneet sen korjattua. Saapi nyt jännittää, josko olis tullut postissa jo kotiin ja onko vikaa löytynyt. Vois veikkalla vaikka syvyysanturin olleen jotenkin viallinen, mutta ehkä ei. Panoksia pöytään?

Kirsi

• Erittäin aktiivinen kirjoittaja
  • Oma teksti
    • Profiili
« Vastaus #4 : Kesäkuu 16, 2005, 16:05:09 »
Hmm.. Pitäis varmaan perehtyä manuaaliin tai algoritmiin tai johonkin... Mua taas ihmetyttää se, että kahden hyvin samankaltaisen, eri päivinä suoritetun sukelluksen jälkeen joskus näkyvissä on vain lentokielto-merkki ja joskus lentokielto ja sen päällä vielä huutomerkkihässäkkä. Ehkä turvapysähdyksen syvyydellä ja samassa syvyydessä pysähdyksen aikana pysymisellä on jotain tekemistä asian kanssa??
No nonsense - just diving!

Jukka

• Vieras
« Vastaus #5 : Heinäkuu 01, 2005, 19:20:30 »
Heippa sukellustoverit,

Sain kuin sainkin päivää ennen reissuani aivan uuden härvelin Suunnolta ranteeseeni vaikka takuuaika olikin jo ummessa. Suunnolle hatunnosto toiminnasta. Tosin näillä laiteilla pitäisi olla elinikäinen takuu. Nyt terveiset Sipadanilta ja täällä nyt 16 siistiä dyykkiä takana :) . En kuitenkaan malta olla mainitsematta pientä yksityiskohtaa, nimittäin yhden dyykin aikana laite (brand new Mosquito) näytti syvyydeksi suunnilleen 3m liian vähän jonka huomasin dekoillessa. Profiilit tulivat kuitenkin PC:lle oikeannäköisenä. Hämärä juttu kuitenkin.

Jos matkatte Malesiaan ja yleensäkin, niin pitäkää härveli rantessa tai käsinyssäköissä. Joskus tulliurvelot ovat avanneet matkatavaroissa olevien härveleiden paristoluukutkin. Niin, ja Helsinki-Vantaan tulliurvelot ovat olleet ainoita mailmassa, jotka jaksavat naputtaa hiukan huonokuntoisesta passista.

Mutta mikä tärkeintä: Hyvää kesän jatkoa kaikille !

t. Jukka

Satu

• Vieras
« Vastaus #6 : Heinäkuu 02, 2005, 13:18:08 »

Sain kuin sainkin päivää ennen reissuani aivan uuden härvelin Suunnolta ranteeseeni vaikka takuuaika olikin jo ummessa. Suunnolle hatunnosto toiminnasta.

Hienoa Suunto,
Homma toimii siis edelleen.  Mullakin on kolmas Vyper menossa, ja vain ensimmäisestä olen pulittanut euroja tiskiin....
Eka lähti sukeltamaan ilman minua, ja toinen päätti jäädä sukellukselle, vaikka itse todistettavasti tulin pintaan :)
Jälkimmäinen vaihtui uuteen jopa Norjassa!

Satu