Nousu Ry järjestää liveaboard-tyyppisen viikon pituisen sukellusretken Ahvenanmaalle.
Laiva lähtee launtaina 4.6.2016 noin kello 17 Kasnäsistä ja palaa viikon kuluttua launtaina samoihin
aikoihin Kasnäsiin. Kasnäsiin pääsee parhaiten henkilöautolla ja siellä on parkkipaikka, jossa autot voivat olla koko viikon.
Tarkoitus on sukeltaa hylkyjä. Kohteita on käyty läpi suuremmalla joukolla ja
Orbiitin kapteeni on hyväksynyt hylkylistan soveltuvaksi reitiksi.
Kohteet sopivat virkistys- ja tekniikkasukeltajille. Sukellamme kaksi kertaa kuutena(6) päivänä ja
mahdollisesti kerran viimeisenä lauantaina.
Kun saamme sukeltajien nimilistan valmiiksi, haemme luvat Ahvenanmaan maakuntahallinnolta.
Retken hinta ilman ruokakuluja ja pullojen täyttökustannuksia on 334 euroa per henkilö.
Mukaan mahtuu 15 sukeltajaa + kapteeni Pekka Vuolukka ja kapteenin apulainen.
Vaatimukset osallistujalle: CMAS/ P3 ja tuplapullot tai CMAS/P3 ja sinkkupullo, jos löytyy pari, jolla myös sinkkupullo.
Tällä hetkellä ruokailun järjestäminen on päättämättä.
Voimme organisoida ruuan valmistuksen itse tai pyytää kipparia järjestämään ruuat.
Omalla aktiivisuudella saamme todennäköisesti paremmat safkat.
Nousun kalustosta otetaan mukaan:
- Seemann kompressori
- MS filtteri
- happivippi
- happi-lekat
- helium-lekat
- grilli
Alustavasti on ilmoittautunut 10 – 11 sukeltajaa.
Ilmoittautumiset minulle sähköpostilla viimeistään sunnuntaihin 21.2.2016 mennessä, myös ennakkoilmoittautuneet.
Pian ilmoittaumisen jälkeen veloitan kaikilta laivan kustannuksen eli 334 euroa.
Alustava hylkyluettelo:
Syvyys Pituus
S/S Notung 40 – 50 m 75 m
S/S Hesperius 10 – 45 m
M/S Gävle 22 – 30 m 52 m
Plus 17 – 32 m 70 m
S/S Hindenburg 37 – 47 m 51 m
S/S Helge / S/S Fråck 45 – 54 m 61 m
Nederland 20 – 24 m 35 m Samalla dyykillä Cascelot?
Rotterdam 35 m 35 m
S/S Le Sperance / L'Esperance 11 – 35 m 55 m
Belliver 27 – 34 m 58 m
Harald Haarfaager 35 – 45 m 70 m
Park Victory 27 – 36 m 138 m
Hannu / nolla neljä nolla 704 62 kuusi viisi
Ps. Olen poissa 6. – 21.2.2016 enkä lue silloin sähköpostia, saati vastaa matkapuhelimeen. Sorry.