Kirjoittaja Aihe: Ilmatäyttöjen vuosimaksu 2005  (Luettu 6149 kertaa)

Irene

• Kouluttajat
  • Mikä kirjallinen ihanuus maailmaa on kohdannut!
  • Oma teksti
    • Profiili
  • Sukellusluokitus: P3
Ilmatäyttöjen vuosimaksu 2005
« : Helmikuu 16, 2005, 08:41:47 »

Muutamat jäsenet ovat jo ehtineet kysellä minulta, miten ilmatäyttöjen vuosimaksu hoidetaan tänä vuonna. Tässä siitä vähän tietoa.

Ilmatäyttöjen vuosimaksu pysyy samana kuin viime vuonna, eli se on 40 euroa. Maksaessasi sen Nousun tilille käytä viitenumeroa 50555. Jos et maksa sitä omalta tililtäsi, laita myös viestiosaan oma nimesi, jotta tiedän kenen täytöistä on kyse.

Ja niille, jotka eivät tiedä mistä on kyse, tässä on pieni infopläjäys. Nousulla on ollut muutaman vuoden tiistaisin täyttömahdollisuus Nousukeskuksella. Kaikki ahkerat sukeltajat pääsevät siis tiistai-iltaisin täyttämään pullonsa, läpi vuoden. Samoin ahkerat sukeltajat suosivat täyttöjensä maksamista könttäsummana, joka on 40 euroa. Sillä summalla voit täyttää niin monta kertaa kuin haluat kauden aikana. Kausi vaihtuu loka-marraskuussa, kun kertaostosten tekijät laskutetaan. Käytännössä könttäsumman maksaminen kannattaa, jos täytät useammin kuin 10 kertaa kaudessa (pyöreästi arvioiden).

Kurssitäytöt kuuluvat yleensä kurssin hintaan ja leirillä täytöt kuuluvat leirin hintaan. Nitrox-täytöille tulee oma käytäntö. Samoin jos Puntissa on ilta- tai viikonloppukeikalla kompura mukana, niin ne täytöt maksetaan erikseen (siinä kuluu bensaa).

Huom, tämä on tietenkin henkilökohtainen maksu, eli samassa taloudessa asuvat sukeltajat maksavat kukin oman könttäsummansa. Väärinkäytökset tulee kostautumaan tasapuolisesti kaikille suurempana vuosimaksuna.
(suodattimia joutuu ostamaan enemmän, mitä enemmän käyttäjiä on.) Toistaiseksi vuosimaksuilla on pystytty kattamaan kompressoreiden ylläpidon.

terv, Irene.

tee niin kuin sanon, ei niin kuin minä teen

Irene

• Kouluttajat
  • Mikä kirjallinen ihanuus maailmaa on kohdannut!
  • Oma teksti
    • Profiili
Re: Ilmatäyttöjen vuosimaksu 2005
« Vastaus #1 : Toukokuu 26, 2005, 08:57:40 »

Kaksitoista (12) Nousun jäsentä on jo maksanut ilmatäyttöjen vuosimaksun ja kolme on maksanut Nitrox-täytöistä.

Eräpäivä on ensi viikolla tiistaina 31.05 ja tarkat ohjeet löytyvät kotiin postissa tulleessa Nousukkassa (sivulla 6 on maksutiedot).

terveisin, Irene.
tee niin kuin sanon, ei niin kuin minä teen

Kari M.

• DM
  • *Todella* aktiivinen kirjoittaja
    • Profiili
« Vastaus #2 : Toukokuu 26, 2005, 10:47:28 »
Onhan tuo ilma- ja nitrox-täyttö Nousulla edullinen tapa saada pulloihin painetta, mutta vähänkin aktiivisemmalle sukeltajalle pelkkä tiistain täyttö ei oikein riitä. Pakko käyttää muita täyttöpaikkoja, jos haluaa sukeltaa useampia kertoja viikossa. Itse käyn esim. ti ja to-lähdöillä, sekä ajan salliessa myös viikonloppukeikoilla. Kesän tullessa veneretkiä saa myös keskiviikkoisin. On siinä tekemistä :)

Kari M.

• DM
  • *Todella* aktiivinen kirjoittaja
    • Profiili
« Vastaus #3 : Toukokuu 26, 2005, 10:49:01 »
Niin ja tätä logiikkaa käyttäen mun ei kannata vuosimaksua maksaa, kun en pääse tiistaisin paikalle  :-[

Oj

• Kouluttajat
  • Erittäin aktiivinen kirjoittaja
  • Petriojk
    • Profiili
    • Blogspot
  • Sukellusluokitus: Master Scuba
« Vastaus #4 : Toukokuu 26, 2005, 13:36:04 »
Tätä asiaa minun onkin pitänyt kysyä että kuinka monta noita NK:n avaimia on ja millä perusteilla sellaisen saa? Itsellä kun on usein ollut vaikeuksia sovittaa aikataulut tuohon täyttöön sopiviksi ja torstailähdölle osallistuminen estää viikonloppusukellukset kun ilmat on jo höritty viikolla.

Useissa muissa seuroissa kompurakopin avain yleensä kuuluu tuohon ilmatäyttöjen vuosimaksuun.

PS. Saako muuten Espoosta kaupallista ilmaa jostain? Itse olen käynyt vain Herttoniemessä.
--
t. oj
petriojk ät iki piste fi

Satu

• Vieras
« Vastaus #5 : Toukokuu 27, 2005, 23:25:59 »
Tätä asiaa minun onkin pitänyt kysyä että kuinka monta noita NK:n avaimia on ja millä perusteilla sellaisen saa?

Avaimia on vain toimihenkilöillä, kippareilla sekä tiistaitäyttäjillä. Pari uutta tiistaitäyttäjä ei olisi pahitteeksi. Joten jos te Kari & Oj olette halukkaita rupeamaan puuhaan palkkana avain  ja hyvä mieli, niin ota yhteys minuun... Täyttövuoro iskee n. 4-6 krt vuodessa.

Satu