Hei!!
onko seurassa kuinka paljon suljetunkierron sukeltajia?
ja jos sopii kysyä vielä laitevalintaa. 
Itellä puri kärpänen.
timo
Moi
Mä sukeltelen Inspiration Visionilla. Hieman modatulla sellaisella.
Syy konevalintaan oli varmaan se, että kyseinen kone tuli sopivasti saataville ja laite on hyvin yleisesti käytössä suomessa.
Esim. huollon ajaksi löytyy lainaan hediä tai jotain muuta tarvittavaa palikkaa.
Myös varaosien ja tarvikkeiden saatavuus on hyvä juttu. Sukellusluola myy inspirationin palikoita.
Inspiration Visionia moititaan useasti jotenkin huonoiksi ja epäluotettaviksi. Mun kone on vuosimallia 2006 ja sillä on sukellettu n. 400h ja sinä aikana se on käynyt kerran tehtaalla huollossa!
Että kyllä mä sitä aika luotettavaksi koneeksi uskallan väittä!
Rebe on loistava sukellsuväline jos meinaat sukeltaa syvälle tai esim. luolaan! Tosin rebellä sukeltaminen ei vähennä pullorumbaa, päinvastoin, sillä bailout ja dekokaasut pitää olla mukana.
Monasti luoladyykille lähtiessä on 4 pulloa mukana joista vähintään kahta kannetaan koko dyykin ajan mukana.
Nyt jos olisin konetta ostamassa, päätyisin varmaankin JJ-Ccr:ään. Syynä kompakti koko, kilpailukykyinen hinta ja muutenkin yksikertainen kone. Lisäksi Suomesta löytyy JJ kouluttaja.
Jos haluat Visionia "hypistellä" hieman tarkemmin, laita vaikka priva viesti niin sovitaan koska katotaan konetta tarkemmin läpi.
- Tommi