Kirjoittaja Aihe: VENEKIMPPAAN TAI OMAKSI  (Luettu 4685 kertaa)

hallasaari

• Kouluttajat
  • *Todella* aktiivinen kirjoittaja
    • Profiili
VENEKIMPPAAN TAI OMAKSI
« : Kesäkuu 15, 2010, 02:46:24 »
On muuten Jonekin myymässä ribiään. 7,5m pitkä, trailerilla. Kone on 170heppanen.
Varusteena on tutka, karttaplotteri, pari kaikua, kahdet loistavat sukeportaat ym.
Kun kurssilla oltiin noilla hylkykohteilla niin matkanopeus oli 30-35 solmua kun ei täysii luukuttanut.
Aallokossa meni tosi nätisti ja kyydissäkin oli kiva olla kun ponttoonin päällä vain pomppi pehmeesti isommassakin allokossa
eikä munuaiset kiertänyt vatsan ympäri joka aallolla kuten peltiveneessä.
Kyytiin mahtuu toistakymmentä sukeltajaa kamoineen. Kurssilla meitä oli 7 kyydissä ja kaikilla
oli tupla pullot + kaikilla 2 deco kannua eli 30pulloa+ muut rommeet ja tilaa oli yllinkyllin.
0-35 solmun nopeuteen ei mennyt tollakaan kuormalla montaa sekunttia. Lisääkin väkeä olisi mahtunut.
Hintaa olisi 22.000-24.000. Jos jollain/joillakuilla on hinkua tommoisen hankintaan niin tossa olisi oiva peli.
Kalypson kaverit mitkä oli myös sukereissulla mukana olisi mahdollisesti sen ostamassa jo
itselleen kimppaan. Jos sen ostaa niin Jone lupasi viedä hylky kohteille mistä ei ole ikinä kuullutkaan   ;)
Kertaheitolla laajenisi kohdealue. Isommallakin porukalla vois vuokrata jostain lounaissuomesta mökin ja alkais
viikonloppureissuina tykittää kohteita siellä.

antti

• Kouluttajat
    • Profiili
  • Sukellusluokitus: P3
Re: VENEKIMPPAAN TAI OMAKSI
« Vastaus #1 : Kesäkuu 15, 2010, 08:18:13 »
Hienoa, mutta tolla rahalla saa muutakin.
Samalla hintaan saa (retro-) flipperin kaikuineen kaikkineen, jopa anoppi neuvoteltavissa kaupan päälle.

Kari M.

• DM
    • Profiili
  • Sukellusluokitus: P3
« Vastaus #2 : Kesäkuu 15, 2010, 10:04:48 »
Jos sen ostaa niin Jone lupasi viedä hylky kohteille mistä ei ole ikinä kuullutkaan   ;)

Mäkin voin viedä teidät hylkykohteille mistä en ole kuullutkaan jos vaan kerrotte mulle :) Eikä tarvii ostaa mun venettä...

Marko R

• Administrator
    • Profiili
  • Sukellusluokitus: IART MOD3, NAUI ART, CMAS M2
« Vastaus #3 : Kesäkuu 15, 2010, 15:01:27 »
Lainaus
Mäkin voin viedä teidät hylkykohteille mistä en ole kuullutkaan jos vaan kerrotte mulle :) Eikä tarvii ostaa mun venettä...

Millos on seuraava lähtö? :-)