Kirjoittaja Aihe: Viivin käyttäjistä...  (Luettu 4484 kertaa)

Kari M.

• DM
  • *Todella* aktiivinen kirjoittaja
    • Profiili
  • Sukellusluokitus: P3
Viivin käyttäjistä...
« : Tammikuu 11, 2009, 20:45:35 »
Nyt kun seurassa alkaa olla ihan mukavasti nx-täyttäjiä, niin pitäiskö nx-täyttökelpoisuuden saantia kiristää? En tiedä kuka tumpelo NK:lla on täyttänyt, mutta Viivillä vesittäminen ei ole selvästi hallussa. Vesitetty on niin reilulla paineella, että lattia on täynnä vesityksestä pärskyneitä rasvatahroja, kuten myös kellertävät seinät, happipullot ja jopa katossa oleva loistevalaisin. Isomman kompuran ja nx-panelin alapinnoissa on 3 milliä paksu rasvakerros, jossa letutkaan eivät palaisi pohjaan.

Kari M.

• DM
    • Profiili
Re: Viivin käyttäjistä...
« Vastaus #1 : Tammikuu 11, 2009, 20:54:01 »
ja lisää urputtamista... miksi jostain kumman syystä välipaine on aina väännetty 8 baariin happipullon alentajassa, kun sallittu maksimipaine on 5 bar??? Näin on ollut jo monta kertaa kun olen käynyt täyttämässä omia pulloja. Ja koska siitä on se nuppi rikottu jo aikaisemmin, niin ei siihen painetasoon ole syytä koskea jos se on kerran asetettu pysyvästi 5 barin tasolle.

antti

• Kouluttajat
    • Profiili
« Vastaus #2 : Tammikuu 12, 2009, 07:36:20 »
ja lisää urputtamista... miksi jostain kumman syystä välipaine on aina väännetty 8 baariin happipullon alentajassa, kun sallittu maksimipaine on 5 bar??? Näin on ollut jo monta kertaa kun olen käynyt täyttämässä omia pulloja. Ja koska siitä on se nuppi rikottu jo aikaisemmin, niin ei siihen painetasoon ole syytä koskea jos se on kerran asetettu pysyvästi 5 barin tasolle.

Minä sitä ruuvasin viimeksi, niinkuin täyttöpäiväkirjasta voi päätellä.
Jos käsipyörässä seisoo viisi baaria, niin jostain syystä panelissa se on +-4. Opastuksessa on neuvottu että se viisi baaria katsotaan siitä paneelista eikä käsipyörän mittarista.
Hallitus viisaudessaan varmaan kertoo kummalla tavalla toimitaan jatkossa?

Urpo

ps. sitä käsipyörän nuppia en kuitenkaan valitettavasti rikkonut, sen teki edelleen joku.

Kari M.

• DM
    • Profiili
« Vastaus #3 : Tammikuu 12, 2009, 11:01:21 »
Se kohta on sitten varmaan ohjeessa väärin. 5baria säädetään happipullon alentajassa, ennen kuin kone käynnistetään. Hyvä että tulee korjauksia käyttöohjeistukseen  :D

Kyllä mulla on ollut happipullon alentajassa ja panelissa molemmissa +5baria. Riippuen sotkettavasta kaasusta, panelin taso laskee. EAN36:lla enemmän kuin EAN 32 tai EAN28:lla.

Jotta tuon säädön saa molemmissa kohdilleen, niin panelista pitää tyhjennysvivusta vähän pihautella, että mittarit asettuu kohdilleen. Sitten säätää happipullon alentajan lukemaa kohti 5bar:a.