Kirjoittaja Aihe: Morjens  (Luettu 4550 kertaa)

P3trick

• Vieras
Morjens
« : Marraskuu 06, 2007, 14:12:29 »
Sukellusseuran tarkoitus siten kun olen sen ymmärtänyt on edistää sukellusharrastusta sekä tarjota harrastamiselle turvalliset ja positiiviset kehykset.

Näihin kehyksiin kuuluu loistava turvallisiin sukelluksiin ohjaava koulutus, toisia sukeltajia kunnioittava suhtautuminen sekä yleinen toisten arvostaminen sellaisina kun he ovat.

Olen viimeksi kuluneen vuoden aikana saannut huomata, että vaikka itse koetan mahdollisuuksien rajoissa toimia siten, että päätöksistä joita hallitus tekee olisi mahdollisimman vähän haittaa kokonaisuuden kannalta. Aina löytyy joitain henkilöitä jotka uskovat, että hallituksen olemassaolon ja eteenkin puheenjohtajan olemassaolon ainut tarkoitus on toimia kyseisten yksilöiden henkilökohtaisena laskiämpärinä.

Minulle sukellus on rakas harrastus, siinä tilanteessa kun valvoo yöt miettimässä asioita ei niin positiivisessa mielessä ja oivaltaa että ne mietteet juontuvat, ei harrastuksesta itsestään, vaan sen piirissä olevien muutamien harvojen henkilöiden piilotetuista agendoista, joutuu miettimään; Onko tämä se syy jonka takia harrastan lajia seurassa.

Vastaus on yksinkertainen, Ei.

Seuran säännöissä on joitain mainintoja liittyen siihen miten kohtelemme toisiamme seurassa, olen muutaman henkilön toimesta ollut täysin typerryttävän kohtelun kohteena. Koska en aio alentua heidän tasolleen jää minulle valitettavasti vain yksi tapa reagoida.

Kyseinen päätös ei ole ollut helppo sillä olen seuraltamme saannut niin paljon hienoja eliniän kestäviä muistoja ja kokemuksia ja oppeja, enkä usko että moista erikoislaatua voidaan saavuttaa ilman asialleen omistautuneita henkilöitä. Seurassamme heitä on todella suuri joukko ja juuri nyt minua repii toisaalle lojaalisuuden vaade seuralle ja näille erityislaatuisille ihmisille, ystäville ja toisaalla niinkin väkevä vaade kun oman mielen hyvinvointi.

En kuitenkaan enää halua valvoa öitä triviaalien asioiden takia, en myöskään halua valvoa selkään puukkottamisten ja selän takana paskan puhumisen takia. Jos ei ole selkärankaa ja ymmärrystä sanoa asioita kasvotusten silloin kun ne pitäisi sanoa kasvotusten voi ne yhtä hyvin jättää myös kirjoittamatta, mailini ignore/spam = roskapostittaja-listalla on yksi seuramme jäsen, jonka maileihin en enää ota kantaa.

Ylläolevan johdosta:
Asioita jo pitkään mietittyäni olen päätynyt ratkaisuun esittää eropyyntöni syyskokouksessa.

ps.

Kiitän teitä jotka olette jo soittaneet, arvaten tämän viestin johdosta, anteeksi että en ole vastannut, en vaan jaksa vatvoa asiaa enempää kun välttämätöntä. Täällä voin vastailla asian tiimoilta. Henkilöihin en kuitenkaan aio mennä.
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 06, 2007, 15:00:24 kirjoittanut Ex*Trick »

matkinnu

• Satunnainen kirjoittaja
  • *
    • Profiili
Re: Morjens
« Vastaus #1 : Marraskuu 06, 2007, 14:56:38 »
 :'(

Kiitos Patrick, tulevalle puhikselle jää isot saappaat täytettäväksi!
on vuoren verran vettä pääni päällä
unohduin kuin unelmiin
on hyvä olla täällä
Juice Leskinen

Lumikuru

• Vieras
« Vastaus #2 : Marraskuu 06, 2007, 18:50:31 »
Joo, ja on varmaan helppo löytää henkilö, josta on kivaa ottaa iskuja vastaan.

Martti

markus

• Kouluttajat
  • *
    • Profiili
« Vastaus #3 : Marraskuu 06, 2007, 20:09:19 »
????

Vilho

• Luolatiimi
  • *Todella* aktiivinen kirjoittaja
  • *
    • Profiili
« Vastaus #4 : Marraskuu 07, 2007, 10:00:40 »
Sääli...  :(

Kalevi

• Hallitus
  • *Todella* aktiivinen kirjoittaja
    • Profiili
  • Sukellusluokitus: P3, Rec.trimix, Adv.nitrox
« Vastaus #5 : Marraskuu 07, 2007, 16:12:27 »
Voi ei  ???

Satu

• Vieras
« Vastaus #6 : Marraskuu 08, 2007, 14:10:15 »
niinpä niin, tiedän täsmälleen miltä tuntuu.

Pidetäänhän huolta että seuraava puhis saa enemmän tukea, ja vähemmän lokaa niskaansa!
Oikeasti puhiksen homma on antoisaa ja kohtalaisen helppo nakki. Kunhan vain kaikki puhaltaa yhteen hiileen!

Satu

Nikolai

• Vieras
« Vastaus #7 : Marraskuu 08, 2007, 18:45:28 »
Sääli Patrickin päätöstä  :-\ Varmasti ollut vaikea ja haikea päätös. Tottahan on, että puhiksen paikka on aina tuulinen. Puhis on henkilö, johon varsin usein seurat henkilöityvät. Muistan itse oman liittymiseni Nousuun. Patrick oli henkilö, joka sai innostumaan seurasta. Toivon todellakin, että tulemme jatkossakin näkemään vetten alla ja reissuilla  ;D

En väitä olleeni kovinkaan aktiivisesti seuran toiminnassa mukana (lue = aikataulu ja työesteitä mukamas) ja aktivoimassa muitakin seura toimintaan. Olen kuitenkin seurannut sivusta toimintaa ja verrannut aikaisempiin kokemuksiini. Nousu on kuitenkin jäsen määrältään kyvykkäämpi järjestämään erilaisia tempauksia, toimimaan enemmän yhdessä ja tukemaan toinen toisiamme askareissamme. Vaikka olemmekin sukellusseura ja haluamme vajota vetten alle nautiskelemaan... no, suunta on ylöspäin ja tukekaamme, neuvokaamme, kysykäämme, auttakaamme, päättäkäämme, opastakaamme, aktivoikaamme, kehittäkäämme, hullutelkaamme  ::) sukeltakaamme, nauttikaamme yhdessäolosta...

Tälläisia mietteitä vuodatellen ja riemuiten näköpiirissä olevaa tervehtymistäni. Sain tänään lääkäriltä luvan aloittaa jalkani kuntoutuksen ja uinnin. Tavoitteena saada akillesjänne sukelluskuntoon kevättalveksi  ;D

Satu Sairio

• *
    • Profiili
« Vastaus #8 : Marraskuu 08, 2007, 19:13:05 »
Höh...  :(

Satu