Kirjoittaja Aihe: Kevätkokous 2007  (Luettu 8055 kertaa)

Neira

• Erittäin aktiivinen kirjoittaja
  • Oma teksti
    • Profiili
Kevätkokous 2007
« : Huhtikuu 13, 2007, 11:40:21 »
Moro

Ohessa on pöytäkirja kevätkokouksesta.

T: Neira

NOUSU Ry:n SÄÄNTÖMÄÄRÄINEN KEVÄTYLEISKOKOUS

Aika:   torstai 29.3.2007 klo 18.00

Paikka:    SMPS Espoon meripelastajat ry:n pelastusasema,
   Mellsteninranta 6 B, Haukilahti, Espoo

Läsnä:Patrick Lybeck, Neira Laakso, Vilho Järvinen, Ari-Pekka Arponen, Jouni Salo, Peter Grönberg, Markus Korpela, Antti Iskala ja Matti Kiiskilä

1.   Kokous avattiin klo 18.24.

2.   Puheenjohtajaksi valittiin Patrick Lybeck ja sihteeriksi Neira Laakso. Peter Grönberg ja Antti Iskala valittiin ääntenlaskijoiksi ja Ari - Pekka Arponen sekä Markus Korpela pöytäkirjan tarkastajiksi.

3.   Kokous todettiin laillisesti koolle kutsutuksi ja päätösvaltaiseksi. Yhdistyksen sääntöjen mukaan kokouskutsu tulee lähettää viimeistään seitsemän päivää ennen kokousta postilla tai elektronisesti. Kutsu sisältyi viimeisimpään Painotaskuun ja se lähetettiin postissa 15.3.2007.

4.   Esityslista hyväksyttiin työjärjestykseksi.

5.   Tilinpäätös ja toimintakertomus sekä tilintarkastajien lausunto vuodesta 2006 esiteltiin yleiskokoukselle. Hallituksen allekirjoittamaan tilinpäätökseen oli jäänyt vanha päivämäärä. Asia korjattiin.

6.   Hallituksen esitys voiton siirtämisestä edellisten tilikausien voittovaroihin hyväksyttiin.

7.   Tili- ja vastuuvapaus myönnettiin vuoden 2006 hallitukselle sekä rahastonhoitajalle.

8.   Muut asiat
·   Irene Savolainen valtuutettiin avaamaan seuran nimissä määräaikaistili yhdeksi vuodeksi.

·   Kokouksessa keskusteltiin seuran tiedottamisen osittaisesta siirtämisestä sähköiseen muotoon. Esimerkiksi Painotaskut voitaisiin lähettää sähköpostilla pdf - tiedostona jäsenistölle. Paperiversiona lähetettäisiin kerran vuodessa yksi isompi julkaisu, Nousukas. Myös Norppaposti voisi pysyä edelleen paperiversiona. Tiedotteiden siirtäminen sähköiseen muotoon säästäisi rahaa sekä tekijöiden aikaa. Hallitus laatii syyskokoukseen esityksen asiasta. Keskustelufoorumilla on myös tarkoitus avata asiasta keskustelu.

·   Merivhf – puhelimen hankkimisesta oli jälleen puhe. Markus Korpela lupautui tekemään hallitukselle esityksen laitteen hankinnasta ja kustannuksista. Tilintarkastaja huomautti, että hallituksen pöytäkirjaan tulee liittää hintavertailu eri vaihtoehtojen välillä.

·   Oxiboxin uudistamisesta sekä toisen laitteen hankkimisesta keskusteltiin. Markus Korpelan mukaan nykyisessä laitteistossa on puute liittyen annostajan pakkosyöttöön mm. annettaessa ilmaa ei-hengittävälle. Laitteen alentajakin pitäisi mahdollisesti vaihtaa, jotta siihen saadaan jatkuva virtaus. Toisen laitteen hankkimiselle olisi myös tarvetta. Ajoittain on tilanteita, että on esim. kurssien avovesiviikonloppu ja sukellustapahtuma samaan aikaan eri paikoissa.

·   Internetsivujen päivitystä pitää jatkaa.

·   Toukokuussa Puntin pohja maalataan. Talkoisiin toivotaan runsasta osanottoa, sillä työ pitää tehdä kerralla.

9.   Kokous päätettiin klo 19.27.

Irene

• Kouluttajat
  • Mikä kirjallinen ihanuus maailmaa on kohdannut!
  • Oma teksti
    • Profiili
  • Sukellusluokitus: P3
Re: Kevätkokous 2007
« Vastaus #1 : Huhtikuu 16, 2007, 08:04:32 »

Avataanko tähän nyt keskustelua kohdasta 8, seuran tiedottamisesta. Kumpi on parempi malli: sähköpostiin tuleva tiedoitus vai kotiin postissa kannettu läpykkä?

terv, Irene.
tee niin kuin sanon, ei niin kuin minä teen

antti

• Kouluttajat
  • *Todella* aktiivinen kirjoittaja
    • Profiili
« Vastaus #2 : Huhtikuu 16, 2007, 08:37:23 »
nettisivuilla on tapahtumakalenterin alla tapahtumatosiossa 2006 tapahtumat ja leirit..

Nikolai

• Vieras
« Vastaus #3 : Huhtikuu 16, 2007, 11:40:38 »
Ehdotus: nettivisuille arkistokansio, jolta jokainen seyran jösen voi ladata tiedotteet PDF muodossa. Sekä uudet että vanhat halutessaan. Itselläni ainakin on koneiden kovalevyt ja sähköpostit suhteellisen täynnä.

antti

• Kouluttajat
    • Profiili
« Vastaus #4 : Huhtikuu 16, 2007, 12:41:35 »
nettisivuilla on tapahtumakalenterin alla tapahtumatosiossa 2006 tapahtumat ja leirit..
..vaikka otsikossa siis on 2007 tapahtumat..

Sanna_K

• Kah, minä!
    • Profiili
« Vastaus #5 : Huhtikuu 16, 2007, 14:50:04 »
No en mä ainakaan muista mitään käydä nettisivuilta kattomassa, että eiköhän se olis kivempaa saada se tiedote s-postiin.

Tietty molempiparempihan ois paras ratkasu, että mailina ja nettisivuillakin!

-Sanna
- Nätein ja kivin. Ei valittamista :)

antti

• Kouluttajat
    • Profiili
« Vastaus #6 : Huhtikuu 16, 2007, 14:53:46 »
No en mä ainakaan muista mitään käydä nettisivuilta kattomassa, että eiköhän se olis kivempaa saada se tiedote s-postiin.

-Sanna

Mistäköhän tässä puhutaan.. antaa olla

Satu

• Vieras
« Vastaus #7 : Huhtikuu 17, 2007, 09:52:57 »
Infoa sähköpostiin. Nätti, pienehkö tekstipohjainen word tiedosto, kiitos.
Siis: Ei isoja liitteitä, ei isoja kuvia tai pdf fileja... Sama ongelma kuin Nikolailla.  Sen kuvagallerian voi sitten pistää kerran vuodessa valtionpostiin.

Toki samat tiedot on hyvä löytää myös netistä (niin ei tarvitse hautoa maileja levynkulmalla/ mailissa. Pelkkä nettisivupohjainen tiedottaminen tiputtaa varmasti ainakin puolet seuralaisista pimentoon. Ei hyvä. 

Satu

Irene

• Kouluttajat
  • Mikä kirjallinen ihanuus maailmaa on kohdannut!
  • Oma teksti
    • Profiili
« Vastaus #8 : Huhtikuu 17, 2007, 15:23:12 »

Tietoja jäsenrekisteristä: tällä hetkellä jäseniä on 216.
Jäsenrekisterissä ei ole mitään sähköpostiosoitetta 37 jäsenelle.
Ilmaissähköpostiosoitteen (hotmail, gmail, pp.inet.fi, welho, suomi24, yahoo, luukku) on ilmoittanut 65 henkilöä.

Jos tiedottaminen alkaa tapahtumaan sähköpostitse, varmaankin jäsenet muistavat ilmoittaa sähköpostiosoitteensa jäsensihteerille/tiedottajalle, mutta tällä hetkellä sitä ei tapahdu. Postiosoitteet ovat hyvin ajatasalla, koska niitä tiedotteita menee 4-5 kertaa vuodessa kotiin, joten jäsen muistaa lähettää osoitteenmuutoksen jäsensihteerille. Ne harvat kerrat kun pitää lähettää joukkosähköpostia, niin valitettavan paljon tulee bumerangina takaisin joko vanhan osoitteen tai täyden laatikon vuoksi.  Muutamia vuosia sitten sama ongelma oli puhelinnumeroiden kanssa, niitä vaihtui joka kuukausi, kun operattoria vaihdettiin parempien etujen vuoksi. Onneksi nykyään voi pitää puhelinnumeronsa, kun vaihtaa operaattoria! Ehkä joskus kaikilla on ne pysyvät sähköpostiosoitteet.

- Irene.
tee niin kuin sanon, ei niin kuin minä teen

Sanna_K

• Kah, minä!
    • Profiili
« Vastaus #9 : Huhtikuu 17, 2007, 20:05:04 »

-Sanna

No todennäköisesti siitä, mistä threadissa oli kyse, että mistä kukin kokisi helpoimmaksi tiedotteet (painotaskun tiedot) saada. Että en itse muista kuitenkaan käydä nettisivuilta mistään linkistä lukemassa niitä, eli haluaisin sen sähköpostiin.

Molempiparempi viittaa siihen, että jos sen saisi sähköpostiin, mutta samalla vaivalla varmaan myös nettisivuille, josta voisi käydä kattomassa tiedot.

En mä tiennyt olevani epäselvä, anteeks vaan.
- Nätein ja kivin. Ei valittamista :)

antti

• Kouluttajat
    • Profiili
« Vastaus #10 : Huhtikuu 17, 2007, 21:52:51 »

-Sanna

No todennäköisesti siitä, mistä threadissa oli kyse, että mistä kukin kokisi helpoimmaksi tiedotteet (painotaskun tiedot) saada. Että en itse muista kuitenkaan käydä nettisivuilta mistään linkistä lukemassa niitä, eli haluaisin sen sähköpostiin.

Molempiparempi viittaa siihen, että jos sen saisi sähköpostiin, mutta samalla vaivalla varmaan myös nettisivuille, josta voisi käydä kattomassa tiedot.

En mä tiennyt olevani epäselvä, anteeks vaan.

Anteeksipyyntö kuuluu minulle.

En kiireessäni huomannut Irenen viestiä johon muut ottivat kantaa. Oma harmini koski sitä että Nousun vuoden 2007 tapahtumissa mainostetaan ja tiedotetaan vuoden 2006 tapahtumista.
Webmasterille voisi laittaa yksityisviestiä, kuten on ohjekin, mutta näin keväällä voisi lyhyen kesän kynnyksella tapahtua tuossa osiossa jotain pikaisesti.

Pahoitteluni vielä epäasiallisuudesta.

/antti