Itse olen ollut esittämässä (haa syyllinen löytyi, kaikki on hyvin

) ilmoittautumis ”pakkoa” Torstailähdöille. Tämä palvelee kahta asiaa, sitä että kippari tietää etukäteen että lähtö toteutuu muodossa tai toisessa ja että mukaan lähtijätkin osaavat asennoitua siihen, että toteutuuko reissu vai ei.
Koska kun aikoinaan lanseerattiin Torstailähdöt, niin silloin ei varmaan osattu kuvitellakaan, että reissuja jäisi ajamatta. Se on kuitenkin kohtuullisen turhauttavaa ajaa Suomenojan satamaan katsomaan, että tuleeko kukaan vai ei. Sukeltajien kuskaaminen on ihan mukavaa touhua, mutta tyhjänpanttina odottelu turhauttaa.
Alun alkujaan Torstailähdöt lanseerattiin niin että kaikki vaan rantaan ja 10 ensimmäistä pääsee mukaan. ”Paikkoja” ei voinut varata, eli silloin nopeat söivät hitaat. Kuitenkin useamman vuoden jälkeen jokusen kerran kesähelteellä satamassa hikoillessa ja syyspakkasilla palellessa, on tullut mieleen että tässä kuluu aika iso pätkä aikaa ihan patsasteluun, edes takaisin ajelusta puhumattakaan.
Edelleen ehdotan että tuo ilmoittautumisjärjestelmä otettaisiin ihan virallisesti käyttöön. Tämän voi hallitus katsoa viralliseksi ehdotukseksi jonka odotan käsiteltävän kokouksessa. Minuahan kipparina kiinnostaa vain se että neljä varmaa länttää nimensä listaan. Silloin ajetaan jos ei ole muita esteitä (sää, …) Loppujen ilmoittautuminen ei ole niin nokon nuukaa, sillä neljällä jo lähdetään.
No tästä olen puhunut aikaisemminkin ja tulen varmaan jatkossakin puhumaan, ennen kuin tulee mitään päätöstä.
TiLi
PS Olen muuten sitä mieltä että Puntin Torstailähdöt on ilmoittautumispakon alle pantava…