Kirjoittaja Aihe: Vene-messut 11.2 - 19.2.2006  (Luettu 11462 kertaa)

Irene

• Kouluttajat
  • Mikä kirjallinen ihanuus maailmaa on kohdannut!
  • Oma teksti
    • Profiili
  • Sukellusluokitus: P3
Vene-messut 11.2 - 19.2.2006
« : Marraskuu 29, 2005, 08:31:13 »
Venemessuihin on aikaa vain 11 viikkoa...

Vene Båt 2006 messut Messukeskuksessa la 11.2 - su 19.2.2006.

Avoinna ma - pe klo 11 - 19
              la - su   klo 10 - 18

Sisäänpääsymaksut:
             aikuiset        12 euroa
             erityisryhmät  8 euroa  (lapset, opiskelijat, seniorit)
             Ryhmät           8 euroa  (minimi 10 henkilön ryhmä)

Lisätietoa saa: http://www.finnexpo.fi/vene/

Lisäetu:

Vähintään 10 hengen ryhmässä saapuville pääsylipun hinta on 8 € per henkilö (normaalihinta 12 €). Lisäksi saat ennakkotilaajan etuna yhden ilmaisen lipun jokaista kymmentä lippua kohden. (eli jyvitettynä tuo tekisi yhden lipun hinnaksi 80e/11 = 7,30 e/hlö)

Saat ryhmälippusi kätevästi postitse, kun teet tilauksesi viimeistään 20.1.2006.

Ryhmälippuja voi ostaa myös kassoilta Helsingin Messukeskuksessa. (Tällöin ennakkotilaajan etu ei kuitenkaan ole voimassa.) Myös ryhmänvetäjä tarvitsee oman pääsylipun.

tee niin kuin sanon, ei niin kuin minä teen

Irene

• Kouluttajat
  • Oma teksti
    • Profiili
Re: Vene-messut 11.2 - 19.2.2006
« Vastaus #1 : Joulukuu 21, 2005, 09:12:34 »

Lisätietoa Sukeltajaliiton (joka viettää 50 v juhlavuotta v 2006) puolelta:

Sukeltajaliitto vastaa venemessujen viimeisenä päivänä eli 19.2 Sukelluksen teemapäivän ohjelmasta klo 11 - 16:30 Ballroom 2:ssa. Päivän teemoja ovat :
 laitesukellus
 nuoret sukeltajina
 Vapepa
 hylyt
 räpyläuinti
 sukelluskalastus
 vapaasukellus
 uppopallo.

Tarkemmat ohjelmatiedot löytynevät joulun jälkeen venemessujen nettisivuilta www.venemessut.fi (joka kylläkin reitittyy samaan osoitteeseen, mikä oli edellisessäkin viestissäni).

terv, Irene.

Irene

• Kouluttajat
  • Oma teksti
    • Profiili
« Vastaus #2 : Tammikuu 11, 2006, 09:39:27 »

Vene-messuihin on aikaa tasan kuukausi. Ennakkolippujen varaus, jos haluamme varata ennakkolippuja, tulee tehdä viikon kuluessa. Nyt siis kalenterit esiin ja mielipiteitä antamaan, kuka haluaa lähteä venemessuille kimppalipulla?

Hallitus on ehdottanut, että menemme perinteisesti tiistai-iltana eli ystävänpäivänä 14.2 klo 16:00 (messut menee kiinni arkisin klo 19:00). Silloin ei varmasti ole ruuhkaa osastoilla.

Jos haluat taas kuulla Sukeltajaliiton järjestämiä teemoja, niin niitä on messujen viimeisenä päivänä eli sunnuntaina 19.2. Messut ovat avoinna sunnuntaina klo 10-18. Silloin on yleensä paljon ihmisiä messuilla, tosin tuo sunnuntai on hiihtolomaviikon alku, joten koululaisten vanhemmat saattavat olla reissussa.

Jos kumpaankin päivään saadaan 10 osallistujaa, ostan kimppalipun molemmille päiville.

Tässä alla on vielä tarkempaa kuvausta ja aikataulua sunnuntain 19.2 ohjelmasta:

Sunnuntai / Söndag 19.2.2006
======================
Messut avataan klo 10:00

Ballroom 2:ssa oleva Sukeltajaliiton järjestämä ohjelma, ellei muuta mainita:

klo 11:00   ja klo 14:30 Laitesukellus
-----------------------------------------------
Vedenalainen maailma on viimeisiä paikkoja, missä voit vielä kokea tutkimusmatkailijan ja seikkailijan elämyksiä. Sukelluksen huippuasiantuntijat kertovat, mitä laitesukellus on, miten sen voi aloittaa ja mitä mahdollisuuksia se tarjoaa.

klo 11:30   ja klo 15:00 Nuoret sukeltajina
--------------------------------------------------------
Sukeltajaliittoon kuuluvat seurat järjestävät jäsenilleen monipuolista lapsille, nuorille ja heidän vanhemmilleen suunnattua toimintaa. Tule kuuntelemaan, kun nuoret kertovat omasta harrastuksestaan.

klo 12:00   ja klo 15:30 Vapaasukellus ja uppopallo
-----------------------------------------------------------------
Vapaasukellus on sukeltamista ilman laitteita. Vapaasukeltajan on kehitettävä fysiikan lisäksi myös keskittymis- ja rentoutumiskykyään ja riskinhallinnan taitojaan. Uppopallo on taktinen ja nopeatempoinen kontaktilaji. Se on maailman ainoa kolmiulotteinen pallopeli: syöttö tai vastustaja voi tulla miltä suunnalta tahansa. MM- ja EM -tason urheilijat kertovat omasta lajistaan ja esittelevät lajissa tarvittavia erikoisvarusteita.

klo 12:30    ja klo 16:00 Räpyläuinti ja sukelluskalastus
-----------------------------------------------------------------------
Räpyläuinnissa räpylöitä käyttävät uimarit kilpailevat pintauinnissa, sukelluksessa pinnan alla ilman paineilmalaitetta tai sukelluksessa pinnan alla paineilmalaitetta käyttäen. Sukelluskalastuksessa kalat pyydystetään vapaasukellusvälineiden ja harppuunan avulla. Lajissa yhdistyvät vahva fyysinen kunto ja rauhallinen mielenhallinta. Maajoukkuetason urheilijat kertovat omasta lajistaan ja esittelevät lajissa tarvittavia erikoisvarusteita.

klo 12:30    ja klo 15:00 Sukellusnäytös
--------------------------------------------------
Järjestäjä: PADI
Uimari-allas, Halli 2
Sukelluskoulutusorganisaatio PADI esittelee vauhdikkaissa esityksissään sukelluksen kehitystä aina kreikkalaisista sienisukeltajista Jacques Cousteaun kautta nykypäivän virkistyssukellukseen. Esityksessä murretaan sukellukseen liittyviä myyttejä pilke silmäkulmassa. Luvassa on visuaalisia vesielämyksiä kaiken ikäisille messuvieraille. Sukellusalan näytteilleasettajat löydät Hallista 2. Näytösten välillä yleisöllä on mahdollisuus kokeilla sukeltamista PADIn kouluttajien opastuksella ja luokitetut sukeltajat voivat kokeilla uusia varusteita ja laitteita altaassa. Sekä Hallin 2 Uimari-altaalla että Ballroomissa on nähtävänä sukelluksen eri harrastusmuodoissa tarvittavia laitteita ja välineitä.

klo 13:00 Vapaaehtoinen pelastuspalvelu
-----------------------------------------------------
Vapaaehtoisen pelastuspalvelun, Vapepan, puitteissa tehtävä vapaaehtoistoiminta on yhteiskunnallisesti erittäin merkittävää. Sukellusseurat ja erikoiskoulutetut sukelluksen harrastajat toimivat Vapepan sukeltajatehtävissä eri puolella maata.

klo 13:30  ja klo 16:30 Vesiturvamiesten pelastautumisnäytös
-------------------------------------------------------------------------------
Järjestäjä: Vesiturvallisuuskampanja
Uimari-allas, Halli 2
Hengenpelastustaidot hanskassa? Vesiturvamiehet näyttävät mallia hengenpelastustaidoissa. Tule kertaamaan, miten veden varaan joutunutta kaveria autetaan ja kuinka pelastusliivit puetaan oikein päälle. Näytöksissä ovat mukana TV:stä tutut Vesiturvamiehet missiollaan Yksikään ei huku. Tärkeät turvallisuusasiat esitetään vauhdikkaasti viihteen muodossa.

klo 14:00 Hylyt
--------------------
Suomen sokkeloisilla vesillä navigointi on ollut aina vaarallista ja haaksirikkoja on tapahtunut paljon. Olosuhteet ovat myös otolliset hylkyjen hyvälle säilymiselle. Suomen vesialueilla riittääkin tutkittavaksi enemmän laivahylkyjä kuin missään muualla maailmassa. Esittelyssä myös Hylyt.net; ainutlaatuinen vapaaehtoisvoimin toteutettu haaksirikkojen ja hylkylöytöjen tietopankki, joka kattaa Suomen rannikon ja sisävedet.

Irene

• Kouluttajat
  • Oma teksti
    • Profiili
« Vastaus #3 : Tammikuu 20, 2006, 08:27:44 »

Hei herätkää!

Tänään on viimeinen päivä ostaa nuo ennakkoliput ja vasta yksi henkilö on ilmoittanut lähtevänsä messuille kimppalipussa / päivä.

Ilmoittakaa tänään, jolloin saadaan ennakkokimppalippu (7 euroa/hlö) tai kukin maksakoot 12 euroa sisäänpääsyä 3 viikon päästä.

Siis haluatteko tulla tiistaina 14.2 klo 16-19 vai sunnuntaina 19.2 klo 10-18?

terv, Irene.

TiLi

• Kouluttajat
  • Erittäin aktiivinen kirjoittaja
  • Oma teksti
    • Profiili
« Vastaus #4 : Tammikuu 20, 2006, 08:55:48 »
Moi Irene & muut messuajat  ;)

Olisin kiinnostunut käymään venemessuilla, joten mukaan kimppajuttuun. Minulle on aikas sama onko se ti vai su. Eli mulle sopii kumpikin...

TiLi

antti

• Vieras
« Vastaus #5 : Tammikuu 20, 2006, 09:25:07 »
Hiihto(- ja suke)lomat alkavat viikon 7 lopussa, joten 14.2 voisi myös olla sopiva päivä jos 19.2 ei ole paikalla. Porukkaa varmaan löytyisi ryhmäksi asti molemmille päiville?
-Antti

svante

• Vieras
« Vastaus #6 : Tammikuu 20, 2006, 10:50:27 »
Mulle sopii paremmin se su 19.2, näillä näkymin.

Irene

• Kouluttajat
  • Oma teksti
    • Profiili
« Vastaus #7 : Tammikuu 20, 2006, 15:22:47 »

Ok, laitoin tilaukseen yhden satsin 10+1 kappaleen ryhmälippuja. Siinä ei kysytty mille päivälle ne tulee, joten katsotaan millaisia lippuja saadaan.... ja jatketaan kädenvääntöä sopivasta päivästä (viime vuonna meitä oli 16 kimppalipussa, joten elän toivossa...).

Palataan asiaan, kunhan liput tulevat postiennakolla minulle.

- Irene.

Irene

• Kouluttajat
  • Oma teksti
    • Profiili
« Vastaus #8 : Helmikuu 06, 2006, 08:30:11 »

Venemessut alkavat siis tämän viikon perjantaina lehdistön illalla ja lauantaina koko yleisölle. Sain ennakkoliput kotiini. Ne ovat kuin kutsukortit, eli nillä pääsee sisään minä päivänä tahansa mihin aikaan tahansa riippumatta siitä, montko henkilöä on matkassa mukana. Minulla on niitä 11 kappaletta, myyn niitä hintaan 7 euroa/kpl Nousun jäsenille, ei-jäsenille 8 eurolla. Nousu voi sponsata ne muutamat kymmenet sentit, jotka menevät yli tuon 7 euron hinnan.

Varaan lippuista minulle, Antille, Eerolle, Tilille, Stefanille ja Patrickille omat kappaleet, ellette toisin ilmoita. Loput (2?) ovat vapaasti myynnissä niille, jotka ensimmäisenä lyö minulle rahat kouraan. Liput voi lunastaa keskiviikkona uimahallin kahviossa. Jos Patrick luopuu lipuistaan, hän voi hyödyntää myös perhelippua (25 e, sis. 2 aik, 2 lasta).

terv,Irene.

TiLi

• Kouluttajat
  • Erittäin aktiivinen kirjoittaja
  • Oma teksti
    • Profiili
« Vastaus #9 : Helmikuu 06, 2006, 10:05:24 »
Varaan lippuista minulle, Antille, Eerolle, Tilille, Stefanille ja Patrickille omat kappaleet, ellette toisin ilmoita. Loput (2?) ovat vapaasti myynnissä niille, jotka ensimmäisenä lyö minulle rahat kouraan. Liput voi lunastaa keskiviikkona uimahallin kahviossa.

Palataan asiaan keskiviikkona...

TiLi

Irene

• Kouluttajat
  • Oma teksti
    • Profiili
« Vastaus #10 : Helmikuu 08, 2006, 14:02:15 »

Tässä muuten tietoa sukellusliikkeiden sijainnista:

Tuoteryhmä: Sukellus
2c11  Aqua World Oy
2c18  Oy Divepoint Ab
2b14  Sukelluskoulu Dyykki.com
2c15  HT-Dive Systems
          PADI   
2b17  Polarsukellus Oy
2b12  Sea Safety Scandinavia Ltd
2b17  SubAqua Finland
          Sukeltajaliitto ry   
2c17  Tampereen Sukelluskeskus
5a18  Ursuk Oy
4d12  Viking Life-Saving Equipment Oy

eli ei pidä unohtaa noita kahta liikettä yläkerrassa! Viime vuonna oli uusi Mistral esillä Ursukin osastolla.

- Irene.

Irene

• Kouluttajat
  • Oma teksti
    • Profiili
« Vastaus #11 : Helmikuu 09, 2006, 08:47:47 »

Lippuja vielä 3 kappaletta myynissä. Patrick säästää perhelipulla vielä 3 euroa lisää näihin lippuihin nähden.

Siis 7 e/lippu, sisäänpääsy minä päivänä tahansa (la 11.2-su19.2) mihin aikaan tahansa.

terv,Irene.

ESu

• Vieras
« Vastaus #12 : Helmikuu 09, 2006, 10:08:57 »

Lippuja vielä 3 kappaletta myynissä.

terv,Irene.

Ostan yhden niistä. Aion käydä myös viikoloppuna. Voin lunastaa lipun 15.2. hallilla.

Eero

Satu

• Vieras
« Vastaus #13 : Helmikuu 09, 2006, 10:55:17 »

Lippuja vielä 3 kappaletta myynissä. Patrick säästää perhelipulla vielä 3 euroa lisää näihin lippuihin nähden.

Siis 7 e/lippu, sisäänpääsy minä päivänä tahansa (la 11.2-su19.2) mihin aikaan tahansa.

terv,Irene.

Hei,

Voisin myös ottaa yhden

Satu

Irene

• Kouluttajat
  • Oma teksti
    • Profiili
« Vastaus #14 : Helmikuu 10, 2006, 08:02:53 »

Ok, Eerolle yksi lippu keskiviikkona.
Satu, milloin haluat lunastaa omasi?

Yksi lippu siis enää jäljellä.

- Irene.