HEI
Punttivastaavana on kiva todeta, että alusten kunnostamisista on herännyt jo kiinnostusta. Uutena henkilönä ko. tehtävässä minulla ei ole hirveästi tietoa, mitä on aiemmin jäänyt tekemättä ja mitä suunnitelmia tai projekteja on vireillä. joten auttanette siinä minua.
Koska suunnitteilla on Vappuristeily, niin aikaisesta ajankohdasta johtuen suurempiin maalauksiin tuskin on mahdollista.
Esittäisin seuraavanlaisia töitä tehtäväksi (ottakaa kantaa):
- pohja ja ylärakenteet paikkamaalataan niiltä kohdin kuin tarvetta on.
- pohjaan vedetään Motonetin halvinta myrkkyä niukalti (1.5 L )
- Akut ladataan/vesitetään
- vene pestään ulkopuolelta noesta yms liasta, jota on kertynyt ajan saatossa
- veneen pilssit puhdistetaan
- valot yms (katsastusasiat) käydään läpi ja tarvittaessa korjataan
- moottorin ja vaihteen öljyt vaihdoin jo syksyllä
- löpösuotimet vaihdetaan
- potkurin akselisto tarkistetaan
- merikytkimen jälkeisen vaihteen jäähdytystila tutkitaan ja puhdistetaan, koska se tukkeutui viime kesänä ja on ollut ohitettuna
Resurssit ja tarvikkeet ko. hommiin:
- veneen pesuun tarvitaan painepesuria eli löytyykö pesuri ja pesijät. Pesuaineen minä saan hommattua
- maalaamiseen ja rapaukseen tarvitaan tekijöitä, minä saan hommattua rälläkän ja fiiberilaikkoja, yms tarvikkeita. Maalit pitää ostaa jonka voin hoitaa
- veneen valojen yms tekniikan tarkastukseen tarvitaan näppärää henkilöä
- löpösuotimien, vaihteen korjauksen, akkujen latauksen, potkuriakseliston yms moottoritekniikan voin hoitaa itse tai jonkun kaverin kanssa jos löytyy
- veneen vesillelaskuun (ajankohta avoin ) tarvitaan apua, mutta ajankohdan on oltava viikolla 17
Näiden hommien tekoon jää siis aikaa ainoastaan vko 16-17 alkupuoli, joten viikonloppu 16 olisi ainut vaihtoehto ( toivotaan hyviä säitä) aloittaa talkoot
Eli pesuporukka kokoontuisi 21.4 pe klo 17.00 jälkeen puntille ja aloittaisi työt. Lauantaina rapattaisiin ja pohjamaalattaisiin vene. Sunnuntaina pintamaalattaisiin sekä vedettäisiin pohjaan myrkky. Muut työt tehtäisiin ko viikonlopun ja alkuviikon aikana. Loppuviikosta koitetaan saada vene veteen riippuen nosturikuskista.
Ottakaa kantaa ja ilmoittautukaa niin saadaan homma alulle
Terveisin
Punttivastaava Kari Rautuoja (Kari R) p. 040-7480184