Kirjoittaja Aihe: Hankintaehdotus  (Luettu 10039 kertaa)

marko

• Kouluttajat
  • *Todella* aktiivinen kirjoittaja
    • Profiili
Hankintaehdotus
« : Huhtikuu 18, 2006, 10:47:11 »
Jou,

Seuraa ehdoitus.

Ehdoitan täten ensi talveksi ostettaman toisen jääsahan ja -kairan. Ja pari, kolme köyttä. Niin pääsevätten sitten eikä-ryhmäläisetkin veteen, jos on joku leiri tms. menossa. Ja jos ei ole, niin kahdella sahalla ja kairalla saadaan avanto tuplasti nopeammin valmiiksi.

Minulta on jäänyt sen verran rahaa karhuamatta Nousulta, että sillä säästöllä saadaan jo ainakin puolet noista kamoista.

Kuis olis?

"Parhaan itsevarmuuden antaa täydellinen tietämättömyys"

Pena

• Erittäin aktiivinen kirjoittaja
    • Profiili
Re: Hankintaehdotus
« Vastaus #1 : Huhtikuu 18, 2006, 11:21:02 »
Kannatan lämpimästi  :)
Sukella ilolla kahleeton, syvyys kaikki on vapaa.  -A. Hellaakoski-

Irene

• Kouluttajat
  • Mikä kirjallinen ihanuus maailmaa on kohdannut!
  • Oma teksti
    • Profiili
  • Sukellusluokitus: P3
« Vastaus #2 : Huhtikuu 18, 2006, 12:12:07 »

Köysiin liittyen, riittää, että ostaa uutta turvasukeltajan köyttä (vaikka kahta köyttä varten), joka saisi olla paksumpaa kuin nykyiset köydet. Nykyisestä turvasukeltajan köydestä saisi katkaisemalla ne tarvittavat parit sukeltajan köydet. Nykyisenpaksuisesta turvasukeltajan köydestä ei saa napattua kiinni rukkaset kädessä, jos tosipaikka tulee ja köysi kulkee jäänpinnassa kiinni.

Kyllähän köysiä saa olla lisää, esim. silloin, jos päivätapahtumaan tulee enemmän kuin 9 sukeltajaa, voidaan sitten sukeltaa kahdesta avannosta.
Sen sijaan suhtaudun skeptisesti siihen, että vastaavanlaisia leiri/tapahtuma yhteensattumia tulee useammin kuin kerran 15 vuodessa vastaan....

Pitää vain muistaa, että 10 vuoden kuluttua on kalustovastaavalla kaksi sahaa terotettavana.

terv,Irene.
tee niin kuin sanon, ei niin kuin minä teen

Lumikuru

• Vieras
« Vastaus #3 : Huhtikuu 18, 2006, 12:30:20 »

Pitää vain muistaa, että 10 vuoden kuluttua on kalustovastaavalla kaksi sahaa terotettavana.

Ja 300 jäsentä, joista jokainen pihisee innosta päästä teroittamaan noita sahoja.

Martti

marko

• Kouluttajat
    • Profiili
« Vastaus #4 : Huhtikuu 18, 2006, 16:50:44 »
Seura voi ostaa kymmenen vuoden välein vaikka uuden sahan, jos ei teroittajaa löydy. Sellaisen saa 70 eurolla, hintaa tulee 2 senttiä/päivä.

Pena

• Erittäin aktiivinen kirjoittaja
    • Profiili
« Vastaus #5 : Huhtikuu 18, 2006, 18:04:03 »
Nyt puhutaan häviävän pienistä kustannuksista, kuten Markokin toteaa. Lisäksi uskon että päällekkäisiä lähtöjä olisi jos olisi kahdet jääkamat. Yleensä on vain heti tullut mieleen että joku toinen reissu osuu päällekkäin itse suunnitteleman kanssa, viime viikonloppuna ei asia tullut missään vaiheessa mieleen ennenkuin Kari ystävällisesti vinkkasi. Olisi ollut viisi sukeltajaa kasassa toiselle lähdölle, mutta eipä lähdetty  :-\

Sukella ilolla kahleeton, syvyys kaikki on vapaa.  -A. Hellaakoski-

Irene

• Kouluttajat
  • Oma teksti
    • Profiili
« Vastaus #6 : Huhtikuu 19, 2006, 08:41:15 »
Seura voi ostaa kymmenen vuoden välein vaikka uuden sahan, jos ei teroittajaa löydy. Sellaisen saa 70 eurolla, hintaa tulee 2 senttiä/päivä.

Niin, tai kaksi sahaa.

marko

• Kouluttajat
    • Profiili
« Vastaus #7 : Huhtikuu 19, 2006, 11:10:29 »
Jotta tämä mielestäni varsin mitätön asia saataisiin pois päiväjärjestyksestä, niin sopiiko että teen rahalahjoituksen Nousulle sahan hankkimiseksi.  Riittääkö 70 euroa?

Kymmenen vuoden päästä olen valmis tekemään saman uudestaan.

Irene

• Kouluttajat
  • Oma teksti
    • Profiili
« Vastaus #8 : Huhtikuu 19, 2006, 12:27:28 »

En ole, Marko, käymässä sotaa sinua vastaan enkä ole puhunut rahasta mitään viesteissäni (vai olenko?). Sama minulle, vaikka hankittaisiin moottorisaha ja moottorikelkka sen kuljettamiseen, niin ei tarvitse hikoilla ennen sukeltamista....

Halusin vain ottaa esille kolikon kääntöpuolen ja kiinnittää huomiota siihen, että kaikki kalusto tarvitsee huoltoa, oli se Puntti, peltivene, regusetti, tasapainotusliivi, kompressori, vaahtosammutin tai jopa jääsaha. Mitä enemmän hankitaan kalustoa,  sitä enemmän on huoltokuluja ja ennen muuta vaivaa.

Ehdotan, että lopetamme tämän keskustelun, koska sinun ehdotuksesi on saanut jo kannatusta ja minä olen voinut esittää minun kantani. Kukaan tähän keskusteluun osallistuneesta ei ole päätävässä asemassa. Seuraava askel olisi tehdä hallitukselle, eikä foorumille, ehdotus (hallitus at nousu.fi) ja esitellä asiasi siinä. Mitä tarkempaa tietoa sinulla on hankintahinnasta (saha, kaira ja köydet) ja -paikasta, sitä helpompaa hallituksen on ottaa kantaa ja tehdä päätös.

That's all I have to say about that.

-Irene.

marko

• Kouluttajat
    • Profiili
« Vastaus #9 : Huhtikuu 19, 2006, 13:52:05 »
Olen tietoinen seuran hankintamenettelystä, mutta esitän nyt ja jatkossa ehdotukseni etukäteen näin julkisesti. Jos hallitus kokee tarpeelliseksi pyytää kirjallisia selvityksia tai jopa - paratkoon - valtuuttaa minut tekemään hankinnat tietyn budjetin raameissa, se kyllä ilmaissee tahtonsa.

Se, miksi niin moni kehitysehdotus nähdään ensisijaisesti negatiiviselta kannalta, jää minun käsityskykyni  ulkopuolelle.

Nousu on sukellusseura ja sukeltaminen vaatii kalustoa. Ilman kalustoa ei sukelleta, joskaan ei ole myöskään huolto-ongelmia.

"Instead of being part of a problem, be part of a solution."

Irene

• Kouluttajat
  • Oma teksti
    • Profiili
« Vastaus #10 : Huhtikuu 19, 2006, 14:27:21 »

Se, miksi niin moni kehitysehdotus nähdään ensisijaisesti negatiiviselta kannalta, jää minun käsityskykyni  ulkopuolelle.

"Instead of being part of a problem, be part of a solution."

Suomalaiseen luonteenpiirteeseen liitttyvä? Mielestäni saa ja pitääkin tuoda sekä hyvät että huonot puolet esiin. Sinä toit hyvät puolet ja minä jotain huonoa. Yritin kyllä tuoda köysihankinnan hyvät puolet esiin, mutta se taisi jäädä minun skeptisyyden varjoon. Siis negatiivisiin asioihin takerrutaan helpommin kuin niihin positiivisiin. Niinhän se on, haukut muistetaan, muttei niitä hyviä kokemuksia.

Peace.

- Irene.

marko

• Kouluttajat
    • Profiili
« Vastaus #11 : Huhtikuu 19, 2006, 14:36:28 »
Yes, peace.  :)

matkinnu

• Satunnainen kirjoittaja
  • *
    • Profiili
« Vastaus #12 : Huhtikuu 26, 2006, 09:05:50 »
Yes, peace.  :)
Peace vaan kaikille...

Olen ollut viime viikot kipeänä, enkä siis ole lukenut näitä keskusteluita. Ehdottaisin jääsahan ja kairan osalta seuraavaa.
Minulla on kotona erittäin vähällä käytöllä olleet saha ja kaira. Olemme ystävieni kanssa sahanneet muutamana pääsiäisenä mökin rantaan avannot uimista varten ja siinä se käyttö on sitten ollutkin.

Voisin siis ehdottaa/tiedottaa, että ensi talvena kyseisiä varusteita saa minulta lainata ja voisin ne jopa sijoittaa Nousukeskukselle, jos sieltä niiden lainaaminen sujuisi mutkattomammin.

Mitäs tuumitte?
on vuoren verran vettä pääni päällä
unohduin kuin unelmiin
on hyvä olla täällä
Juice Leskinen