Täyttönappi lähti maata kiertävälle radalle kohti Patrickia kun avasin pulloventtiilin.
Tämä on alkuperäinen ja oikea teksti. "Kun avasin"! Patrick siis oli tälläkertaa kirjaimellisesti viaton objekti

Juttu meni yksityiskohdiltaan näin:
- Laitepakettini oli avannon reunalla ylhäisessä yksinäisyydessään, paineet päällä. Itse olin kauempana autolla laittamassa loitokaria päälle.
- Laitteesta oli kuulunut pieni poks, ja ruvennut suhisemaan. Kaverit kiersivät venttiilit kiinni katsomatta mistä pihisee.
- Tulin paikalle, päätin tarkistaa kumpi regu puhaltaa, ja kuinka paljon. Ajatuksella pääsenkö veteen lainkaan.
- Avasin kakkosen, varovasti, hitaasti, jotta en provosoisi uudelleen puhallusta. Ei ongelmia, joten avasin ykkösen, jälleen varovasti, hitaasti. Ja PAM. Osia sinkoili ympäriinsä.
- Jälkiviisaus on kivaa, mutta mistä penteleestä olisin voinut tietää? Kerrankos nyt laitteet suhisee avannon reunalla. Liivi ei ollut täyttynyt, joten mikään ei viitannut liivinletkun jäätymiseen.
- Mutta mikä voima vaikutti täyttöletkuun tuolla hetkellä ja rikkoi muovin? Siis ensimmäisen poksahduksen aikaan. Paineet letkuissa kyllä, mutta täyttönappi lepotilassa, siis suljettuna... Jäätyikö napin alla ollut vesi, tilavuus muuttui ja liikautti nappia? Luulisi kyllä laajenevan jääklöntin nostavan nappia, ja siten sulkevan venttiilin entistä tiukemmin? Ja vaikka venttiili aukeaisikin, ei sen muovia pitäisi rasittaa, vaan täyttää liivi. Joka siis ei olllut täynnä kun avasin venttiilin!!! Paine kulkee letkun jälkeen metalliosien sisällä, muovihan on vain ulkoinen suojus!

- Olen vain onnellinen että päätin avata pullon kyykistyneenä venapäähän, enkä nostanut pulloja pystyyn ennen avaamista. Jolloin olisin ollut suoraan tulilinjalla. Olisi siitä kivan mustelman voinut saada. Se kun lensi 6-7 metrin korkeuteen!
Liivini on vuosimallia -01 muistaakseni. O-renkaat näyttivät olevan täysin priimat, eikä muutoinkaan muoviosissa näyttänyt olevan aiempia väkivallan merkkejä ( siis niissä osissa jotka löytyivät, puolet sattuneesta syystä puuttuu

) Kai nyt muovin pitäisi 5 vuotta kestää? Vai lukeeko HALCYONIN manuaalissa, letku vaihdetaan 5 v välein?
Ajattelin ottaa yhteyttä nykyiseen maahantuojaan ja hiukan kysellä. Kunhan saan digikuvat otettua.
Satu