Kirjoittaja Aihe: Lähdöistä..  (Luettu 23554 kertaa)

Markus.K

• Erittäin aktiivinen kirjoittaja
    • Profiili
  • Sukellusluokitus: PADI AOWD, Rescue Diver, Nitrox
Lähdöistä..
« : Heinäkuu 11, 2016, 07:54:40 »
Onko seuralla jotain virallista käytäntöä viikkolähdöille osallistuvien seuraan tutustujien suhteen. Viime aikoina niitä on ollut aika paljon ja hommahan on sinänsä ihan ok. Se ei mielestäni saa mennä kuitenkaan siihen, että seuran jäsenet jäävät varasijalle seuran ulkopuolisten takia. Ehdottaisinkin, että päätetään joku aika raja minkä jälkeen vasta voi seuran ulkopuolinen tutustuja ilmoittautua lähdölle mukaan. Mielestäni uusien jäsenien havittelu ei saa olla pois nykyisiltä jäseniltä. Onko kommentteja?

Sami

• Puheenjohtaja
  • Kouluttajat
  • *Todella* aktiivinen kirjoittaja
    • Profiili
  • Sukellusluokitus: CCR MOD2, CCR mine, NAUI Trimix II & M3
Vs: Lähdöistä..
« Vastaus #1 : Heinäkuu 11, 2016, 11:05:03 »
Onko seuralla jotain virallista käytäntöä viikkolähdöille osallistuvien seuraan tutustujien suhteen. Viime aikoina niitä on ollut aika paljon ja hommahan on sinänsä ihan ok. Se ei mielestäni saa mennä kuitenkaan siihen, että seuran jäsenet jäävät varasijalle seuran ulkopuolisten takia. Ehdottaisinkin, että päätetään joku aika raja minkä jälkeen vasta voi seuran ulkopuolinen tutustuja ilmoittautua lähdölle mukaan. Mielestäni uusien jäsenien havittelu ei saa olla pois nykyisiltä jäseniltä. Onko kommentteja?

Moi,

Ei ole. Näitä ei ole ollut aikaisemmin niin paljoa, joten ei ole ollut tarvetta. Jäsenhankinta on yksi seuran tavoitteista ja tällä tavalla sitä on luonnollista hoitaa. Tietysti on harmi, jos joku jää keikalta pois juuri siltä kerralta kun moni muu keikka kuten tänään jää ajamatta ja parilla olen ollut kun oli vaan 4 lähtijää. Osa keikoista olisi jäänyt ajamatta, mutta päätettiin ottaa vähän isompi porukka sillä kertaa tutustumaan. Kuitenkin ollaan pyritty laittamaan keikka ensiksi jäsenistölle foorumille ja täytetty sen jälkeen suurimmassa osassa tapauksista. Mikäli ei tiedä perjantaina tuleeko ma lähdölle tai maanantaina tuleeko to lähdölle niin valitettavasti silloin alkaa olla aika täynnä. Yleensäkin on hyvä olla tiedossa ennen ti täyttöä ja viikonloppua, että lähtijät saavat kaasut hoidettua. Me ajettiin ennen näitä p1 keikkoja 8 hengen keikkoina, joten jos on sinkkulekoilla porukkaa niin näille voi kippari ottaa 8 sukeltajaa tilanteen mukaan. Katsellaan nyt vähän tilannetta tuleeko näitä nyt enään samaa tahtia. Täytyy alkaa ajamaan ylimääräisiä lähtöä siinä tapauksessa. Kuitenkin perinteiset ma ja to lähdöt on hyvä olla täynnä sitä ennen.

Markus.K

• Profiili
« Vastaus #2 : Heinäkuu 11, 2016, 11:27:19 »
Tätä juuri hain takaa, että ilmoittautuminen on auki ensin seuran jäsenille ja vasta sitten ulkopuolisille. Siihen olisi mielestäni sovittava tai hallituksen päätettävä jokin raja koska aletaan ottamaan seuran ulkopuolisten ilmoittautumisia vastaan. On varmasti totta että ilman tutustuja olisi muutama keikka jäänyt ajamatta, mutta ei sekään ole hyvä että seuran jäsen ei pääse mukaan jos seuran ulkopuoliselle tutustujalle on varattu paikka jo hyvissä ajoin.

Lähetetty minun D5503 laitteesta Tapatalkilla

Sami

• Puheenjohtaja
  • Kouluttajat
    • Profiili
« Vastaus #3 : Heinäkuu 11, 2016, 12:10:02 »
Näissä on myös sellanen juttu, ettei näitä jäseniä ole niin helppo saada, että on varaa odotella monen viikon päähän. Monesti on helpompi varata yksi paikka ja hoitaa asia pois. En usko, että asia muodostuu ongelmaksi jatkossa. Mä en itekään jaksa hirveästi alkaa omaa taakkaa nostamaan ja hoidan mielellään asian pois alta. Edes takainen viestittely pääseekö vai eikö pääse on aika säätöä.

Lähetetty minun SM-G930F laitteesta Tapatalkilla

Markus.K

• Profiili
« Vastaus #4 : Heinäkuu 11, 2016, 18:02:44 »
Ymmärrän tietenkin, että seura haluaa lisää jäseniä, mutta mielestäni se ei saa tapahtua nykyisten jäsenien kustannuksella. Esimerkiksi ensi keskiviikon lähtöön oli ilmoitettu seuraan tutustuja samana päivänä kuin lähtö oli julkaistu. Olisi mielestäni kohtuullista, että jäsenillä olisi etuoikeus ilmoittautua keikoille siten, että tutustujien ilmoittautumisia ei otettaisi vastaan ainakaan samana päivänä kuin lähtö julkaistaan.

Lähetetty minun D5503 laitteesta Tapatalkilla

Sami

• Puheenjohtaja
  • Kouluttajat
    • Profiili
« Vastaus #5 : Heinäkuu 11, 2016, 21:47:39 »
Keskiviikon lähdölle mahtuu kaikki listalla olevat, joten se ei nyt ole ongelma. Yritetään nyt selvitä ja katsellaan jatkossa vaatiiko asia toimenpiteitä.

antti

• Kouluttajat
    • Profiili
  • Sukellusluokitus: P3
« Vastaus #6 : Heinäkuu 11, 2016, 22:29:36 »
Keskiviikon lähdölle mahtuu kaikki listalla olevat, joten se ei nyt ole ongelma. Yritetään nyt selvitä ja katsellaan jatkossa vaatiiko asia toimenpiteitä.

Mä olen jo ihan selvä, tsemppiä vaan sinne lomalaisille, jokainen selviää aikanaan.  Taas on työviikko alkanut, toistaiseksi selvänä :o