Kirjoittaja Aihe: Jäsenmaksulaskut postissa  (Luettu 2961 kertaa)

Irene

  • Kouluttajat
  • Mikä kirjallinen ihanuus maailmaa on kohdannut!
  • *****
  • Viestejä: 3024
  • Oma teksti
    • Profiili
  • Sukellusluokitus: P3
Jäsenmaksulaskut postissa
« : Tammikuu 07, 2005, 08:08:11 »

Jäsenmaksulaskut ovat jo varmaankin osalle jäsenistöä jo saapunutkin postissa. Tässä muutama toivomus jäsensihteeriltä:

1. Maksaessasi käytä viitenumeroa, niin minun on helpompi varmistaa maksajan henkilöllisyys.

2. Jos haluat muuttaa maksuasi, voit tehdä sen oma-aloitteisesti: Pelkkä Nousun jäsenmaksu on 20 euroa aikuisilta, 10 euroa lapsilta. Sekä Nousun että Sukeltajaliiton jäsenmaksu on 39 euroa aikuisilta ja 18,50 euroa lapsilta. Jos olet uusimassa korttiasi tai osallistumassa kurssiin, josta haluat CMAS/NAUI kortin, tulee sinun olla Sukeltajaliiton jäsen.

3. Jos haluat erota Noususta ja jättää jäsenmaksusi maksamatta, ole hyvä ja ilmoita aikomuksestasi tammikuun aikana jäsensihteerille vaikka sähköpostilla: jasensihteeri@nousu.fi. Se säästää minun vaivaani, kun en lähetä maksumuistutuksia.

4. Maksa viimeistään 28.1.2005. Eräpäivän jälkeen helmikuun alkupäivinä ilmoitan Sukeltajaliittoon kuka on vielä jäsenenä ja kuka ei. Vain Sukeltajaliiton jäsenmaksunsa maksaneet ilmoitetaan.

terveisin, Irene.
tee niin kuin sanon, ei niin kuin minä teen

Oj

  • Kouluttajat
  • Erittäin aktiivinen kirjoittaja
  • ***
  • Viestejä: 100
  • Petriojk
    • Profiili
    • Blogspot
  • Sukellusluokitus: Master Scuba
Re:Jäsenmaksulaskut postissa
« Vastaus #1 : Tammikuu 07, 2005, 09:41:31 »
Hei

Eli nykyään on mahdollista olla Nousun jäsen kuulumatta Sukeltajaliittoon? Aikaisemmin minulle sanottiin että tämä ei ole mahdollista. No tämä ainakin helpottaa henkilöitä jotka ovat jo jonkin toisen seuran kautta Sukeltajaliiton jäsenmaksun maksaneet.

Mitäs vaikutuksia tällä pelkän Nousun jäsenyyden maksamisella on? Voinko esimerkiksi osallistua kurssille jos maksan pelkästään Nousun jäsenyyden, mutta maksan Sukeltajaliiton maksun toisen seuran kautta? Ja rajoittaako Sukeltajaliittoon kuulumattomuus osallistumista seuran järjestämiin tapahtumiin ja muihin palveluihin (retket, hallivuorot, torstaisukellukset, ilmatäytöt, laitteiden vuokraaminen)?

Minulla nimittäin on muutamia tuttuja, jotka kuuluvat jo toiseen seuraan, mutta mahdollisesti voisivat olla myös Nousun jäseniä (lähinnä hallivuorojen ja torstaisukellusten takia), jos se siis vain on mahdollista.

Hallituksessa istuvat varmaan osaavat kertoa myös miten pelkän seuran jäsenyys vaikuttaa seuran "viralliseen" sukeltaja määrään ja onko tällä vaikutusta seuran saamiin avustuksiin ym...
--
t. oj
petriojk ät iki piste fi

Irene

  • Kouluttajat
  • Mikä kirjallinen ihanuus maailmaa on kohdannut!
  • *****
  • Viestejä: 3024
  • Oma teksti
    • Profiili
  • Sukellusluokitus: P3
Re:Jäsenmaksulaskut postissa
« Vastaus #2 : Tammikuu 07, 2005, 10:30:54 »

Hei Petri,

Asia, jonka olet ottanut esiin, eli pelkästään Nousuun kuuluminen, on ollut käytäntönä "aina", mutta viimeisten vuosien aikana sitä ei ole tuotu kovin voimakkaasti esiin. Syy on lähinnä siinä, että monesti uudet  sukeltajat liittyvät Nousuun, muttei Sukeltajaliittoon, ja kun he käyvät jonkin jatkokurssin, niin sitten joudutaan sumplimaan jäsentietoja ja maksuja liittoon kesken vuoden. Siksi suositellaan kaikille uusille jäsenille Sukeltajaliittoon kuulumista automaattisesti.

Monet sukellusseurat sisällyttävät Sukeltajaliiton jäsenmaksun seuran jäsenmaksuun eikä sitä voi muuttaa. Eli jos olet jo Sukeltajaliiton jäsen jo jonkin muun seuran kautta, riittää pelkkä Nousun jäsenyys (tällaisia henkilöitä on noin 20% jäsenistöstämme).  Meidän jäsenanomuksessa on sitä varten kohta "Haluan liittyä myös SUSL"iin. Ei ole pakko olla Sukeltajaliiton jäsen Nousun kautta.

Sukeltajaliitton jäsenyys ei vaikuta Nousun toimintaan osallistumiseen. Eikä kortituskaan ole ollut ongelmana, koska liiton toimistosta tarkistetaan vain, että ko. kortitettava henkilö löytyy heidän jäsenrekisteristä.

Mitä tulee muihin vaikutuksiin, niin Sukeltajaliiton jäsenien määrä seurassamme vaikuttaa äänimäärään Sukeltajaliiton kevät- ja syyskokouksissa. Eli jokaista kymmentä jäsentä kohden meillä on 1 ääni esimerkiksi Sukeltajaliiton johtokunnan vaaleissa.

Toivottovasti tämä avasi väärinkäsityksiä.

terveisin, Irene.
tee niin kuin sanon, ei niin kuin minä teen

Irene

  • Kouluttajat
  • Mikä kirjallinen ihanuus maailmaa on kohdannut!
  • *****
  • Viestejä: 3024
  • Oma teksti
    • Profiili
  • Sukellusluokitus: P3
Re:Jäsenmaksulaskut postissa
« Vastaus #3 : Tammikuu 24, 2005, 08:27:22 »

Jäsenmaksujen eräpäivä on tämän viikon perjantaina, 28. tammikuuta.

Noin 25 % jäsenistä onkin jo maksanut jäsenmaksunsa, toivottovasti loput ovat laittaneet maksun maksujonoon.

terveisin, rahastonhoitaja.
tee niin kuin sanon, ei niin kuin minä teen

Irene

  • Kouluttajat
  • Mikä kirjallinen ihanuus maailmaa on kohdannut!
  • *****
  • Viestejä: 3024
  • Oma teksti
    • Profiili
  • Sukellusluokitus: P3
Re:Jäsenmaksulaskut postissa
« Vastaus #4 : Tammikuu 31, 2005, 11:05:59 »

Noin 150 jäsentä eli 75% nousulaisista on maksanut jäsenmaksunsa ajallaan. Kiitoksia teille!

Lopuille tulee sähköpostia lähipäivinä.

terveisin, Irene.
tee niin kuin sanon, ei niin kuin minä teen