Kirjoittaja Aihe: Peltiveneen käsittelystä toiveta ja kehotuksia  (Luettu 2427 kertaa)

M2_trick

  • Vieras
Peltiveneen käsittelystä toiveta ja kehotuksia
« : Helmikuu 07, 2010, 09:09:58 »
Hei kaikki,

Nyt taas tarjoutuu kaikille mahtava tilaisuus vetää hernettä nenään !  :) toivon kuitenkin että näin ei tehdä vaan otetaan asiasta opiksi ja ojennukseksi ensi kertaa varten.

Eli poijaat ja tytöt:

Kävin pitkästä aikaa NKlla ihan vaan katsomassa asioita enkä juoksemassa sisään ja ulos yksin pullotäyttömielessä.

Siinä yhteydessä tuli huomattua joitain asioita yhteisen kalustomme käsittelyn osalta.

Kun lähdette veneen kanssa reissuun ja tuotte veneen takaisin kotiin olisi kiva että mikäli ette ihan tiedä mitä tehdä, seuraatte Irenen aikanaan meille tekemää chek-listaa, tai jos on muita kysymyksiä niin soittakaa hyvät ihmiset jollekulle ja kysykää.

Parista asiasta on pakko huomauttaa.

Tuossa syksyllä kun veneen kiinnityshihnat nyysittiin kun ne oltiin jätetty trailerin päälle odottamaan paluuta, vene oltiin tuotu takaisin sitomalla vene kiinni traileriin kiinnityköysillä. Ei näin. Pliis, ensi kerralla jos jotain tuollaista tapahtuu, jätätte sen veneen sinne missä se on trailerille traileri lukittuna, haette uudet liinat ja sidotte sen kunnon liinoilla kiinni. En tahdo että minä tai joku seuraava puhis joutuu joskus selittämään miksi meidän vene löysi itsensä sen vastaan tulleen auton konepelliltä. Liikevoimat kun tuo vene on tuolla trailerilla pomppimassa on sen verran suuret että normihinauksessa tuo ehkä juuri ja juuri toimii, mutta mitä jos olisi sattunut jokin hinaajasta johtumaton ylläri? Kuorman kiinnityksen on tieliikenteessä aina oltava sellainen että tässä tapauksessa vaikka traileri pyörähtäisi ympäri, pysyy vene kiinni tarilerissa. Aina. Tästä ei enempää.

Kun sitten venettä lähdetään kuljettamaan rantaan tai pois rannasta, irrotetaan kaiun konsoli ja kompassi sekä GPS ja pakataan ne laukkuun. Ja jos ne nyt sitten jäikin kiinni vielä tallille hinaamisen ajaksi niin kun pääsette takaisin tallille ja avaatte luukut nostatte köydet kuivumaan jne niin siinä samassa irrotatte nuo laitteen ja laitatte ne laukuunsa. Nuo liitospinnat vaikka nyt semi tiiviitä ovatkin keräävät kyllä kosteutta sen verran että niiden ei tee hyvää olla reissussa ja sitten edelleen ruuvattuna pari kuukautta.

Peltiveneen työkalulaatikko joka oli suljettuna märkänä on nyt sitten ihan entinen. Jep, ei se ennenkään mikään aarre ollut mutta... Eli otetaan kaikki varusteet siihen peltiveneen pohjalle esille kuivumaan

Ja kaikille ohjeeksi, kun käytte NKlla ja kuljette sen vetoaisan yli, niin katsokaa, että jos te nyt vaikka potkitte vahingossa trailerin sähkökaapelin pidikkeestään lattialle, niin nostakaa se takaisin kiinnikkeeseensä, niin kuin myös se käsi/hätäjarrun vaijeri.

Tällainen pieni ripitys, nimim, tulevillekin sukupolville kalustoa ehkä jossain määrin säästämään pyrkivä.