- Meillä on Seemanni, joka pääsääntöisesti on ja pysyy NKlla paineilmapuuhissa koska sille ei lupaa saada Nitroxin ajamiseen.
- Meillä on Bauer, joka on seuran retkikompura joka ei 100% turvallisesti voi ajaa Nitroxia eikä ole siihen suunniteltukaan, mutta jota olemme jossain määrin asiaan käyttäneet kun ei muutakaan ole ollut.
- Siis tarvitsemme uuden kiinteästi NKlle asennettavan kompressorin jolla on lupa ajaa Nitroxia.
Olemmeko siis seurana juuri siinä hilkulla riittävän iso jotta meidän on mielekästä pohtia tuota oikeasti vai tuleeko asia vaan jättää pöydälle odottamaan että kuu muuttuu juustoksi ja aurinko on vaan liian iso hehkulamppu.
juuri tästä puhuttiin syyskokouksessa, ja päätös oli tuota luokkaa. Kolmas kompressori on hakusessa, mutta kun nitrox-käyttöön soveltuvat maksavat n 5000e
Eikä tuo seeman ole kuin 2 vuotta vanha... Kun tämänkin asia olisi osattu ennakoida.... olisi voinut hakkia yhden kompuran Nousukeskukselle ja ajaa sillä sekä ilman että nitroxin.
Joku nimeltämainitsematon seura, ehkä useampikin ajaa nitroxia pääosin samanlaisella kompuralla kuin uusi seemannimme. Mutta perustelut siihen ovat tuota Timon mainitsemaa " kulluisia viimeisiä lauseita" -luokkaa.
Mutta jälkiviisaus on helppoa, ei kukaan meistä omista kristallipalloa. Siispä pidämme silmät auki, etsimme aktiivisesti uusia kompressirivaihtoehtoja ja tutkimme asiaa.
Bauer ei ole huono vaihtoehto, sen vain pitäisi olla tuoreempaa vuosimallia ja putsattu. Eikä putsattua konetta voi/ kannata kantaa reissussa mukana, koska se ei ole senjälkeen enää puhdas...
Siis kolme kompuraa, tai myydään uusi seemanni ja ostetaan tilalle uusi ntx-yhteensopiva kone. Tässä kai ainoat kaksi vaihtoehtoa. Molemmat HYVIN KALLIITA.
Toisaalta jos uusi seeman leviää siksi, että sillä ajetaan ntx, tulee se vielä kalliimmaksi, hallituksen pää on pölkyllä ja pahimmassa mahd tapauksessa joku seuralainen Töölön teholla....
- Erittäin Epätodennäköistä hyvinkin, ja pirujen maalaamista seinälle. Kyllä vaan, mutta: Ei minun pj kaudellani, kiitos!
Bauerilla täyttöön liittyy samat henkilövaurioriskit, tosin nuo talooudelliset seuraamukset ovat pienempiä. HUOMATTAVASTI.
Tuo henkilövahinkoriski ON olemassa, vaikkakin hyvin pieni. Sitä ei kukaan kiistä. Täyttäjän on tiedettävä sekä oikea menettely, että puuhaan liittyvä pieni lisäriski. Ja hyväksyttävä se. Tässä yksi syy siihen, miksi täyttäjien määrä on pidetty pienenä. Tosin paineita lisäämiseen on kovasti.
Mutta niinkauan kuin pullot täytetään pystyssä ja kiinni sitomatta nousukeskuksella näen tämän vielä suurempana riskinä, joten pistetään asiat takaisin mittasuhteisiinsa.
Koska kuitenkin pyrimme lähetymään 100% turvallisuutta, etsimme siis aktiivisesti nitrox -kompuraa. Mutta juuri sijoitettuamme yli 6000euroa perämoottoriin, joutunemme tyytymään nykyiseen tilanteeseen ensivuoteen saakka.
Vaihtoehtona tälle hankinnan ensivuoteen siirtämiselle on jäsenmaksun tai paineilma/nitroxtäyttöjen hinnan nosto. Riippuen siitä kenellä haluamme hankinnan maksattaa.
Satu
- siis minähän en mistään tiedä mitään, mutta tämä on käsitykseni seuran rahatilanteesta perilläolevana & Vessun Blenderkurssin teorioita salamatkustajana seuranneena