Kirjoittaja Aihe: Norpat: Syksyn norpparalli Lohjalla 25-26.10.2008  (Luettu 389 kertaa)

Irene

• Moderator
  • Mikä kirjallinen ihanuus maailmaa on kohdannut!
  • Oma teksti
    • Profiili
  • Sukellusluokitus: P3
Norpat: Syksyn norpparalli Lohjalla 25-26.10.2008
« : Tammikuu 28, 2008, 13:42:42 »

Syksyn Norpparalli on Lohjalla ja päivämäärät ovat tiedossa. Ralli on siis lokakuun viimeisenä viikonloppuna 25 - 26 lokakuuta.

Lisätietoa rallista lähempänä ko ajankohtaa.

Käydään nyt keväällä kuitenkin ensin Raumalla!

- Irene.
tee niin kuin sanon, ei niin kuin minä teen

Irene

• Moderator
  • Oma teksti
    • Profiili
Re: Norpat: Syksyn norpparalli Lohjalla 25-26.10.2008
« Vastaus #1 : Elokuu 18, 2008, 10:38:56 »

Lohjan rallin mainos:

http://www.sukeltaja.fi/tiedostot_ei_nay/tiedostot/Norpparalli-ilmoitusb.pdf

Päivämäärä on siis 25-26.10.2008.
Rallin hinta on 50 euroa.

Ikäryhmät 7-11v ralleilevat Neidonkeitaan hallissa, ja loput Meriturvassa, jonka vesi on niin raikkaan viileää, että märkäpuvut pitänee ottaa mukaan!

terv,Irene.

Irene

• Moderator
  • Oma teksti
    • Profiili
« Vastaus #2 : Syyskuu 16, 2008, 08:42:27 »

Ja rallin ohjelma löytyy täältä:

http://www.lohjanurheilusukeltajat.fi/norpparalli/

Nyt on kaikilla osallistujilla mahdollisuus päästä tutustumiskierrokselle Meriturvaan, joka on ehdottomasti käymisen arvoinen paikka. Meriturvassa opetetaan merenkulun ammattiliaisille mm. pelastautumista: kiipeämistä tikkailla, vinssausta helikopteriin, pelastuslauttaan kiipeamistä, ryhmäkelluntaa ym. ym. Meriturvassa on myös risteilyaluksien ajo-simulaattoreita, paloturvallisuukoulutusta ja paljon paljon muuta. Katso kuvia mm. täältä: http://www.meriturva.fi/fi/galleriat/pela/index.html

Sunnuntaina pääsee käymään tutustumassa Tytyrin kaivokseen. Sekin on hieno paikka! http://www.lohja.fi/tytyrinkaivos/

Kun vielä päälle laitetaan itse ralli, niin varmasti on upea viikonloppu tiedossa!

Sanna_K

• Erittäin aktiivinen kirjoittaja
  • Kah, minä!
    • Profiili
« Vastaus #3 : Syyskuu 28, 2008, 22:43:12 »
Vanhana Lohja-tuntijana voisin olla kiinnostunut lähtemään ohjaajaksi, jos muita innokkaita ei löydy!

Junnut hei, tää ralli vaikuttaa oikeesti aivan upealta kokemukselta! Nyt sankoin joukoin mukaan!
- Nätein ja kivin. Ei valittamista :)

Sanna_K

• Kah, minä!
    • Profiili
« Vastaus #4 : Syyskuu 29, 2008, 21:28:40 »
Vedän sanani sittenkin takaisin. Koska matkustelu on kivaa ja opiskelija-aktiivisuus näemmä vielä kivempaa, niin mulle buukkaantui juuri sopivasti reissu samalle viikonlopulle Hämeenlinnaan!

Mutta menkää ja viekää Nousuhenkeä!  8)

-Sanna

Irene

• Moderator
  • Oma teksti
    • Profiili
« Vastaus #5 : Syyskuu 30, 2008, 08:19:36 »

Niin menee tiemme siis ristiin... meille Lohjan nähtävyydet ovat uusi tuttavuus, kun taas Hämeenlinnassa kävimme keväällä 2007 Dive Äksönissä!

Hauskaa Hämeenlinnan retkeä!

- Irene.

Irene

• Moderator
  • Oma teksti
    • Profiili
« Vastaus #6 : Lokakuu 03, 2008, 10:07:30 »
Noususta lähtee taas ennätysmääräinen osallistujamäärä: 14 norppaa ja 3 ohjaajaa! Joukossa on myös 3 ensikertalaista. Edellinen ennätys oli muuten 11 norppaa ja 3 ohjaajaa Rauman rallissa.

- Irene.

Irene

• Moderator
  • Oma teksti
    • Profiili
« Vastaus #7 : Lokakuu 27, 2008, 10:32:03 »

Rallissa tuli käytyä ja ohjelma oli hyvä, samoin itse kilpailut! Ralli oli kaikkien aikojen suurin, osallistujia 152! Noususta osallistui 13 norppaa ja 3 ohjaajaa, jotka kaikki kilpailivat.

On taas syytä juhlia mitaleitakin!

Arvatenkin sarjat olivat kaikki suuria (noin 12-18 paria/sarja), mutta niin vain ohjaajasarjassa (jossa oli 14 kilpailuparia ja jossa kilpailevat kaikki yli 16 vuotiaat olivat he ohjaajia tai ei) voiton nappasi Nousu, kahden ensikertalaisen voimin: Patrick ja Hermanni vei voiton! Kolmansiksi samassa sarjassa ylsivät Mimi ja Mira. Onnea teille!

Juhlimme siis sekä VUODEN NORPPASEURAN palkintoa että NORPPARALLIN MITALEITA ylihuomenna 29.10 klo 20:00 alkaen!

Alla on kisaselostus niille, jotka eivät tällä kertaa olleet mukana:

Ohjaajasarja sekä 13-15 vuotiaiden sarja käytiin itse Meriturvassa, pimeässä hallissa, missä oli helikopterien äänet ja meren pauhua. 4 metrin syvässä altaassa (muut mitat 43 m x 27 m) oli ristiaallokkoa ihan kohtuullisesti. Veden lämpötila oli 21 astetta. Tehtävät olivat seuraavat: aluksi piti pelastaa Anne-nukke pois "savuisesta" tilasta sekä aloittaa elvytys, lopuksi kääntää kylkiasentoon, seuraavaksi mentiin altaaseen: hyppy veteen 4 metrin tasanteelta räpylät kainalossa, toinen pareista kiipesi köysitikkailla noin 3 m koskettamaan lippua, molemmat parista räpyläkroolilla 35 m aallokossa toiseen päähän allasta, toinen pareista sukelsi nostamaan nukke pohjasta, tämän jälkeen kiivettiin pelastuslauttaan, joka kiikkui ja kaakkui aallokossa, lautasta selkä edellä veteen ja toinen pareista sukelsi noutamaan pelastuslaudan ankkurin, toinen kiipesi laudan päälle melomaan ja toinen auttoi potkimalla, paikkojen vaihto ja vielä eteenpäin. Sitten jätimme laudan ja tulimme "palavalle öljylautalle", jonka ali piti sukeltaa (ja mennä pohjassa olevien renkaiden läpi), pintauinnilla toiseen päähän allasta. Lopuksi vielä molemmat pareista pintapelastivat toisensa 27 metrin matkalla. Itse olin jo aika puhki puolessa välissä matkaa, kun tuli aika toiselle sukellukselle, ja 4 metriä on aivan eri asia kuin 3 metriä, joten se oli minulle rankin vaihe kilpailua, mutta loppuun asti vedettiin kuitenkin täysillä. Rata oli hieno ja olosuhteet myös mainiot. Upea kokemus ja elämys!

Nuoremmat lapset kilpailivat Neidonkeitaassa, missä pitkässä altaassa kiipesivät lautan yli, sukelsivat vanteiden läpi, poimivat uppoleluja ja toivat ne toiseen päähän. Sen jälkeen isoa vesiliukumäkeä alas ajanotolla. Lopuksi isossa altaassa käveltiin uimalaudoista tehtyä "lankokia" pitkin ja sukellettiin portin alta toiseen päähän allasta. Torpeedoja heitettiin vanteen läpi ja noudettiin aarrearkusta uppopallo sekä upporengas, joka piti kuljettaa toiseen päähän allasta ja pudottaa koriin. Rata ja tehtävät olivat lapsien mielestä sopivat.

Illan disko oli upea, nuorisotalossa Dixissä ja meno oli mukavaa. Diskon lisäksi siellä oli pingistä ja biljardia yms. yms. tekemistä.

Sunnuntaina pääsimme vielä tunniksi uimaan ja rentoutumaan Neidonkeitaaseen samaan rallihintaan ja olihan se mukavaa liukua vesiliukumäessä, hieroa hartioita terapia-altaassa, pomppia hyppytornista tai vain istuskella porealtaassa kun ulkona tuuli ulvoi ja sade hakkasi ikkunoihin.

Olipa hieno ralli ja onnea voittajille!

Sanna_K

• Kah, minä!
    • Profiili
« Vastaus #8 : Lokakuu 27, 2008, 21:41:25 »
Jee, hyvä meidän joukkue!!

Huippua lukea aina näitä ilouutisia rallien jälkeen! :)

-Sanna

Irene

• Moderator
  • Oma teksti
    • Profiili
« Vastaus #9 : Marraskuu 07, 2008, 09:00:13 »
Kuvia norpparallista on Facebookissa (ensimmäiset 6 sivua):

http://www.facebook.com/photo_search.php?oid=12911057923&view=all

Muutamia Nousulaisia näkyy kuvissa ja ainakin yksi söpö kuva puheenjohtajastamme löytyy.

- Irene.

JSe

• Kouluttajat
  • Aktiivikirjoittaja
  • **
  • Oma teksti
    • Profiili
« Vastaus #10 : Marraskuu 08, 2008, 15:52:42 »
Eli kuka tahansa voi ottaa kuvia ja julkaista ne ILMAN asianosasisen lupaa.
No, tämän jälkeen meiltä ainakaan EI tule lupaa julkaista mitään kuvia myöskään Liiton julkaisuissa !!

Irene

• Moderator
  • Oma teksti
    • Profiili
« Vastaus #11 : Marraskuu 10, 2008, 08:27:52 »

Ymmärrän näkemyksesi. Linkki oli napattu rallin järjestäneen seuran sivuilta. Muidenkin rallien yhteydessä kuvia on julkaistu järjestäneen seuran sivuilla, vain Dive Äksönistä löytyy kuvia liiton sivuilta. Tosin facebookia ei ole aiemmin käytetty kuvien säilytys-/julkaisupaikkana.

- Irene.